frisk skrev:jo... jag har aldrig haft problem med trygghansa så dom har mitt fortsatta förtroende men du har ju rätt också. Problemet med ditt tänkande e ung. som med kärnkraftsmotståndarna som bara har ett argument och det är att om 100 000år så kan det ju läcka radioaktivt ur bergen... vad ska vi göra då? Kollektivt självmord så slipper vi oroa oss? Man lever ju bara en gång så vi får ju hoppas att det inte händer våra bilar nått men om det händer så löser det sig säkert. Men står ju fritt för var och en att göra upp försäkringsvillkor som passar dom bäst. Så varför inte tala med ditt försäkringsbolag och säga hur du vill ha det. Om min bil blir totalförstörd så vill jag få ut denna summa XxX. För då har jag pengar till att kunna återbygga min bil exakt så som den va. E det så att priser har gått upp eller ner ...................... Har du frågat om dom kan göra detta?
Jodå, & den jag snackade med (Läns-F Hobbybil) han trodde att man max kan få ut 140,000:- för en -71:an 454BB Stingray vid en riktig skada tex, om den brann upp, & att de skiter fullständigt i att man har kvitton på 200,000+ på den & fullständig dokumentation, för den enda värdering som gäller sen är deras godtyckliga å det är den som slutligen gäller oavsett vad man själv fått för sig.
-Jamen då lär man ju vända sig nånannanstans tänker man, åsså hör man polarn som bara fick försäkra sin 454 Chevelle -70 (Lätt värd 200,000+) för maxbeloppet 140,000:- ingen annan ville ha den heller...
(Moderna försäkringar var det, Står tydligen bakom många hobby/specbils försäkringar som Bilsport/Mc bla, De sa visst kan du betala en högre premie men du kommer inte att få ut nåt mer för det sen).
Men man får väl göra som alla andra, ta en försäkring där man får en hyffsad årskostnad & ett högt baseringsbelopp OM man kan få till det (Jag vill åxå ha 320,000), sen betala denna premie i god tro då å hoppas att nåt aldrig händer.