Sida 1 av 1

LUSTGAS CORVETTE C5

Postat: ons jan 25, 2006 17:35
av Tony
NÅGON INTRESSERAD AV ZEX WET SYSTEM
HAR HEMMA EN NY I KARTONG
KOMPLETT SYSTEM MED MANUAL
EFFEKTÖKNING 75-125

Postat: mån jan 30, 2006 22:19
av Schon
Jag är ingen teknisk expert, men vad jag förstår innebär inte en sådan höjning förmodlingen också lite mer arbete på karossen så att man kan uttnyttja effekten om man vill köra säkert. Bromsar, fjädring, mm....

Postat: tis jan 31, 2006 9:11
av Lars J
Vem f-n sätter på lustgas för att bromsa? :twisted:

/Lars/

Postat: tis jan 31, 2006 16:31
av Schon
:lol: Lustigkurre! ....men svårt att argumentera emot, det smäller ju alltid någon gång........

Postat: ons feb 01, 2006 10:10
av Lars J
Nja jag kunde inte låta bli. Men helt seriöst så tycker jag att C-5:an har bra bromsar och fjädring som klarar en viss effektökning. Skall du åka på bana så behöves det säkert förstärkas som du var inne på.

Lustgas på gatan används väl bara när den där stora BMW:n, Porschen eller något annat dyker upp som gör att hornen i pannan växer. Då kan det vara kul att trycka på hej-då knappen. :twisted:

/Lars/

Postat: ons feb 01, 2006 12:49
av Tony
BMW HAR VÄL ALDRIG VARIT ETT PROBLEM MEN VISSA AV PORCHE MODELLERNA ÄR JU RÄTT VASSA O DÅ KAN DET JU VARA RÄTT KUL ATT PUMPA IN 125 KUSAR TILL O VINKA TILL ADOLF

Postat: ons feb 01, 2006 14:23
av Jonathan
BMW M5/M6... 500+hk.. skulle inte vara för kaxig där med en c5 el c6!!

Postat: ons feb 01, 2006 14:34
av Tony
Har kört ifrån både nya m3 o m5 inte testat mot -06 m5 eller m6 men inte speciellt orolig,kör 0-100 på 4,9 orginal o strippen på 13,1 o med lustgasen inkopplad borde man kapa rätt så många tiondelar om man bara får fäste

Postat: ons feb 01, 2006 15:55
av Jonathan
Ja utan gas får du pisk!!

M5 orginal. med orginal gatdäck.
0-96 km/h 4.1
402m 12.4

0-189 km/h på 12,4 är snabbt för en helt standardbil!

Postat: lör feb 04, 2006 14:48
av Klas80
usch ja det är därföa man inte vill riskera att ha en orginal motor... för vem f.n vill ha pisk av en Blattemobil? :)

Re: LUSTGAS CORVETTE C5

Postat: mån feb 06, 2006 0:49
av 62an
Tony skrev:NÅGON INTRESSERAD AV ZEX WET SYSTEM
HAR HEMMA EN NY I KARTONG
KOMPLETT SYSTEM MED MANUAL
EFFEKTÖKNING 75-125
Hmmm... Vad kostar den då? Passar den även LS6 (Z06)?

Postat: ons apr 05, 2006 14:12
av Tony
den ska passa ls6 också enligt min bruksanvisning...
gå in på www.zex.com för mer info..
mitt system finns under delar säljes til kanonpris
kommer att ha ute det under denna vecka på annons sen monterar jag in den i min bil..
:mrgreen:

lustgas

Postat: tis apr 11, 2006 10:48
av Nutte2
Hej!!
Vad vill du ha för systemet??
Verkar lite sådär att använda. Skulle nog hellre skaffa riktigt avgassystem.
Någon som vet om det funkar bra med lustgas? Sedan måste väl flaskan fyllas på och vad kostar det? Är det 2 race sen e flaskan slut eller??
Vet inte mycket om detta.. Någon??

Drive fast and safe

Re: lustgas

Postat: mån maj 15, 2006 9:06
av LW
Nutte2 skrev:Hej!!
Vad vill du ha för systemet??
Verkar lite sådär att använda. Skulle nog hellre skaffa riktigt avgassystem.
Någon som vet om det funkar bra med lustgas? Sedan måste väl flaskan fyllas på och vad kostar det? Är det 2 race sen e flaskan slut eller??
Vet inte mycket om detta.. Någon??

Drive fast and safe
Tjena!

Ca: 6-10 402 repor med en 10-lb flaska enligt många, men detta ändras beroende på munstyckena. ex:75 hk munstyckena= räcker längre än om du använder 125 hk munstyckena.

Fyllning ligger på ca: 600-800:- enligt mina efterforskningar.(Olika på olika firmor)

Sen bör tändningen ändras lite om du går upp i hk.
Rekomenderat är att vid 75 hk= ingen ändring.
Över detta så behövs ändring.
(en del säger att du fixar 100 hk utan ändring oxå, men känns säkrast att ändra tändningen vid den effekten)

Att tänka på är att ej öka mer än 35%-40% HK på på orginalmotorn. (över detta bör det till diverse förbättringar på motorn)

lägg på 35 % på 350 hk å vips så är du på +122 hk

sen är det kul med ca: 100 hk + :evil: när du vill...sen så behöver du ju ej skruva isär hela motorn för att få just 100 pållar till.

Hoppas detta vart svar på din undran.

PS. Jag skall skruva på mitt så fort jag hinner... :twisted:

Postat: mån maj 15, 2006 12:06
av Jake
Innan ni köper ett system, se till så att det verkligen går att fylla på hemorten.. vet polare som haft problem med detta och varit tvungna att åka 10 mil för att fylla eller skicka iväg tuben ==> inge kul och dyrt..