Sida 1 av 1

motorbyte??

Postat: ons mar 15, 2006 19:59
av Målarn59
Hej tänkte ev byta motor i min 75:a ta ur orginalet och sätta i ngt vassare.
Vad passar att sätta rakt i?? :?:

Postat: ons mar 15, 2006 21:01
av vett74
du kan ju hinka i ungefär vilket gm sb block du vill även en bb funkar
jag skulle nog satsa på en 383 sb motor
hade du tänkt köpa en Crate engine från staterna eller?
varför inte trimma originalet??,finns ju mycket åka fort grejer till sb så 8)

Postat: ons mar 15, 2006 21:56
av Målarn59
Tycker väl det e lite synd att skruva på orginalet.Så tanken va väl att lyfta i ngt och ha orginalet kvar till eftervärden.Man velar liksom orginal eju alltid orginal. :roll:

Postat: ons mar 15, 2006 23:38
av ornet
Money talks :wink:
Orginalmotorn är inte värd så mycket i sig själv och en renovering plus trimmning kan bli dyrt.
Idag finns ju som vette74 skriver kanonfina färdiga motorkombinationer som inte gör det speciellt lönsamt att hemma trimma.
Bättre spara orginalen som reserv och kanske blueprinta som "lärorik hobby".
Det är väl en ekvation om hur mycket pengar kontra hur många hk.
Lite godis
http://www.jegs.com/webapp/wcs/stores/s ... &langId=-1
Skulle själv börja funderingar runt 300hk. Sen får man ta på sig tvångströjan, för det skenar fort iväg :D

Postat: tor mar 16, 2006 7:57
av frisk
där finns ju min .....näst längst ner. Synd för mig att det inte e den längst ner

Postat: tor mar 16, 2006 9:25
av Jake
Den här är grymmt fet, 454 SB :D

http://www.jegs.com/webapp/wcs/stores/s ... &langId=-1

Synd bara att den är så dyr :(

Postat: tor mar 16, 2006 9:30
av M Nordin
Finns en del kul hos Shafiroff och Ohio crank att dregla över...

MN

Postat: tor mar 16, 2006 9:43
av Lars J
Glöm inte att börjar vi prata om rejält med hästar så räcker det inte med motorn utan då måste du förstärka ,växellåda, bakaxel, drivaxlar, kanske förbättra bromsar, väghållning, m.m.

Sånt här skenar oftast iväg och slutar med något helt annat än man tänkt sig. Jag har sett bilar som till slut blivit nästintill rena racebilarna och med det mindre kul att köra i stadstrafik.

Gör en noggrann kalkyl och planering innan du börjar och försök bestämma dig för vilken nivå du vill hamna på. Tar du till för lite så är risken stor att du fortsätter att bygga om.

Och sist men inte minst det blir alltid MYCKET dyrare än man tänkt sig! :cry:

/Lars/

Postat: tor mar 16, 2006 19:38
av Målarn59
Har fått nys om en 427 bb?
E det bara lyfta i eller?
Vad kan en sådan pjäs betinga på beg marknaden?

Postat: tor mar 16, 2006 20:10
av pappi
BB i en 75:a!!! Sista året med bb var 1974:a. Får man verkligen stoppa i en bb? Någon som vet?

MVH Pappi

Postat: tor mar 16, 2006 20:16
av Målarn59
Alltså inga problem vid bes?

Postat: tor mar 16, 2006 22:49
av pappi
Hallå!!! Ingen som har en 75:a med bigblock?

MVH Pappi

Postat: tor mar 16, 2006 23:10
av ornet
Fjädrar?

Postat: tor mar 16, 2006 23:10
av Målarn59
Vad kN V en vettig peng att betala för en komplett 427 ngn?

Postat: tor mar 16, 2006 23:28
av 2QIK4U
ornet skrev:Fjädrar?
ditcha ac som säkert sitter på en -75 och inte går att greja fästen för så är det samma....
Ska man åka rakt fram är det perfa m. SB springs

ska man svänga var man ändå tvungaen att byta

Postat: fre mar 17, 2006 16:57
av Fredriksson
Målarn59 skrev:Vad kN V en vettig peng att betala för en komplett 427 ngn?
20000:- och uppåt.... jag köpte själv en 454:a borrad till 468:a för 40000:-... då var det ny smidd vev, kolvar, kam, rullyftare, fjädrar, insug, förgasare, vattenpump, ministarter, plus en massa motorarbeten som balansering, borrning, toppdeckning, portade toppar, större ventiler... ja, i stort sett allt nytt eller renoverat och bara startad å varmkörd sen renoveringen...den borde väl ge runt 500 hästar.... men det tycker jag var väldigt prisvärt... :D

Postat: fre mar 17, 2006 19:03
av Målarn59
Nykommling o allt det blev lite galet inte bara nykommling på sida även nykommlings hacker det kan bara bli fel

corvette 76

Postat: mån okt 29, 2007 21:43
av modde bidde
Målarn59 skrev:Nykommling o allt det blev lite galet inte bara nykommling på sida även nykommlings hacker det kan bara bli fel
Vad är det bästa/enklaste/billigaste sättet enligt er att få 300hk i en corvette 76

Postat: mån okt 29, 2007 21:49
av Målarn59
Att köpa min 350 med 350 orginal hk som troligtvis i dag e 300 hk i

Postat: tis okt 30, 2007 9:21
av Stingray73
Vad skall du ha för den ?

Postat: tis okt 30, 2007 18:39
av KrilleN
Vad är det för saker i 427an...lättare att sätta ett värde om man vet vad det är för grejor.

MVH Krille

American racing

Postat: tis okt 30, 2007 19:51
av modde bidde
Stingray73 skrev:Vad skall du ha för den ?
vad vill du ha för fälgarna om du säljer dem

Mest så jag vet om det är lönt att eventuellt vänta

Postat: tis okt 30, 2007 20:55
av Målarn59
KrilleN skrev:Vad är det för saker i 427an...lättare att sätta ett värde om man vet vad det är för grejor.

MVH Krille
Nu svarade du på ett gammalt inlägg Krille :roll:

Postat: tis okt 30, 2007 21:15
av KrilleN
Oj, haha
Missade deatumet :D

Re: American racing

Postat: tis okt 30, 2007 21:22
av Målarn59
modde bidde skrev:
Stingray73 skrev:Vad skall du ha för den ?
vad vill du ha för fälgarna om du säljer dem

Mest så jag vet om det är lönt att eventuellt vänta
Jag vet inte om du frågar mej eller inte men ngra fälgar ska inte säljas
:roll:

Re: American racing

Postat: tis okt 30, 2007 23:06
av modde bidde
Målarn59 skrev:
modde bidde skrev: vad vill du ha för fälgarna om du säljer dem

Mest så jag vet om det är lönt att eventuellt vänta
Jag vet inte om du frågar mej eller inte men ngra fälgar ska inte säljas
:roll:
Nej jag frågar stingray