Fastsättning hardtop?
-
- Nykomling
Fastsättning hardtop?
Har en hardtop som jag vill montera på conv -70. Hardtopen har inga beslag eller piggar av något slag utan endast hål i plasten höger och vänster fram och bak. Hur ska den fästas i bilen? Vad är det för beslag, skruvar eller annat som behövs?
På min Hard Top som viserligen är en 68 så är det samma typ av infästning som med soft top,
Alltså fram tre stycken hantag "latch" som spänner fast den i framkant, samt två styrpinnar "guide pin" som går i dom två hålen på framrutans övre ram.
Bak två fästen som sitter i hartoppen "Bow tie bracket" samt två pinnbultar "stud" i dessa som fäster i karrossen på samma ställe som caben bak.
Sök på Corvettecentralpå hard top så hittar du delarna
Alltså fram tre stycken hantag "latch" som spänner fast den i framkant, samt två styrpinnar "guide pin" som går i dom två hålen på framrutans övre ram.
Bak två fästen som sitter i hartoppen "Bow tie bracket" samt två pinnbultar "stud" i dessa som fäster i karrossen på samma ställe som caben bak.
1968 Corvette Convertible 427/400Hp Tripower.
-
- Nykomling
Sitter handtagen i framkant skruvade direkt i plasten?Sandberg skrev:På min Hard Top som viserligen är en 68 så är det samma typ av infästning som med soft top,
-
- Nykomling