Jo nu har jag äntligen börjat att montera den nya "suspension kit" som jag har köpt.Har bara en liten fundering angående monteringen.Ska jag montera de till hörande delarna i den följd de ligger upp radade på bilden eller .
Hagge skrev:Hånta, vilken kompositfjäder har du köpt ? Kan du använda den gamla fjäderplattan från originalfjädern för att montera kompositfjädern ?
Jag har själv köpt denna kompositfjäder från TRW:
och nu är jag plötsligt lite osäker om jag måste skaffa en ny monteringsplatta typ kraftig aluminium från tex VetteBrakes ?
Är det ngn som vet ngt om detta ??
//Hagge
Inte för att vara sur o vresig,men jänkarna har haft jätteproblem med TRWs kompositfjädrar. Bilen blir riktigt hög i aktern och det finns inte tillräckligt långa bultar för att sänka den till acceptabel nivå..
Men dom kanske har förbättrat den på senare år?
ser fint ut! jag har också precis monterat dämpare och ny fjäder men nya fjädern va typ 10cm kortare än orginalfjädern så den blev lite låg fram när jag ställde ner bilen på hjul. och jättehög bak med kompositfjädern, ska nog släppa släppa lite på trycket på bladfjädern...bilen ser verkligen hög ut bak, kan ju va ett tips att inte skruva in bultarna till bladfjädern så långt
Jaha, nu har jag kollat bultlängden på bultarna som följde med kompositfjädern, de är 8" långa. Har kollat på Vettebrakes&Parts, de har både 10" och 12" bultar. 12"-bultarna var mycket dyrare än 10", ca 60 USD jämfört med ca 20 USD för 10" !!
Med 12" bultar borde man ju kunna sänka baken ganska ordentligt eller ?
Jag har nu varit ut och kollat och vad jag kan se så är orginalet identiskt med den nya som följde med i mitt kitt.Så det ska inte vara några problem vad jag kan se.
OK, tack för infon. Känns bra, då kan man nog lugnt montera fjädern med originalplattan.
Men enligt Peter så kommer väl min att likna mer en stadsjeep än en Corvette efter fjäderbytet
Får väl höja den fram också så att det blir en symmetrisk look på bilen.