Sätta i ny cd-enhet i C4 -85, problem.

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1984-1996
Electronicd
Rookie
Rookie
Kontakt:

Sätta i ny cd-enhet i C4 -85, problem.

Inlägg av Electronicd »

Får väl börja med att säga hej :D :)

Har för ett litet tag sedan köpt en corvette c4 -85 och har nu köpt en cd-enhet som jag försöker koppla in.

Det är en pioneer DEH30MP (http://www.mds.se/products/caraudio_...p?ItemId=28062)

Eftersom bilen är amerikansk (importerad i slutet av 80) så har det ju varit lite krångligt att koppla in cd-enheten. Vi har köpt adapter till både bilen och enheten men vi har nu stött på ett problem som vi inte förstår oss på :?: . Skulle därför vara mycket tacksam om jag kunde få hjälp med att lösa detta.

Vi har lyckats få enheten att starta och vi har fått ljud i högtalarna. Men, problemet är att när jag har volymen på 0 så låter det ändå ur högtalarna, låter precis som när jag har max volym på min vanliga stereo utan att spela någon musik (typ ett "bzzzzz" ljud). Vad kan detta bero på?

Skall också nämna att endast 3 av högtalarna fungerar men så var det förut med original bose-bandaren också. Det är vänster fram som inte fungerar. Konstigt nog gäller mitt problem bara 2 av d "fungerande" högtalarna, höger fram och vänster bak, höger bak låter inte "bzzzzz" utan är tyst när volymen är 0.

Vet någon vad som kan vara fel? Har hört något om att bose inte skall vara kompatibelt med andra märken eller något sådant...

Tacksam för all hjälp.

MVH David - en ny lycklig corvette ägare :D
M Nordin
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av M Nordin »

"Länken" funkar inte. Du vet att Bose använder förstärkare vid varje högtalare? Sök lite i gamla poster - skall finnas ngn som servar Bose anläggningar. Om du inte skall originalrenovera så hiva skiten på tippen! :D

MN
zphinx
Corvettefantast
Corvettefantast
Kontakt:

Inlägg av zphinx »

Som sagt. Det sitter ett slutsteg i varje högtalare. Om du inte har kopplat bort dessa så får du sanolikt ojud i högtalarna. Jag bytte sterio i min 90:a och drog helt nya kablar i hela bilen för att vara på den säkra sidan. Jag kopplade självklart ut slutstegen o kastade dom på hyllan. Fungerar klockrent. Gör på detta sett så ska du se att problemet försvinner.
Lycka till..
Skriv svar