Sida 1 av 1

"när ja ändå håller på"

Postat: mån maj 08, 2006 0:24
av Blueray
1. Satte dit en ny turbin idag o har tagit bort den gamla bakaxelklumen, finns det något man ska göra när ändå sakerna är nerplockade, funderar på att byta knutkors, men tycker nog att drivaxeln ser klen ut, är det den man ska byta i första hand för att förstärka? ev överfallen? och var ska en sån drivaxel-säkerhets ring placeras, nära växellådan eller bakaxeln? var brukar axeln oftast gå av? vad ska ja beställa för storlek på knutkors?

2. Huvens insida ser matt o tråkig ut, vilken färg ska ja spraya med, mattsvart, vilket märke o variant?

3. Bytte till bilstein dämpare också, och upptäcker att mina framdämpare måste vara nybytta, de är vita, om någon behöver ett par kan ja sälja de billigt eller byta mot något.

4. Oljerören frånväxellådan ser ut att gå in i kylaren, kan detta stämma, ser inte att jag har en separat växellådsoljekyl, men 2 rör går ju in i kylaren, räcker detta till min 10" turbin eller ska ja satsa på att montera en separat kyl framför?

Postat: mån maj 08, 2006 9:50
av ornet
1. Se länkar med bilder. Safety loop skall sitta nära vxl.lådan samt vid vardera bakhjulen. (optimalt)
http://cgi.ebay.com/1963-to-1982-Corvet ... dZViewItem
http://cgi.ebay.com/1968-to-1979-Corvet ... dZViewItem

2. Målade min insida med mattsvart från närmsta butik. Ger ett mycket trevligare motorrum.

3. Faen, har precis köpt gabrieldämpare. Hämtar den sista idag :cry:

4. Ja, orginal sitter oljekylen integrerad i kylaren. Rekomenderar en separat oljekyl. Satte in en liknande sån här, för att den var så jädrans "cool" :lol:
Bild

Postat: mån maj 08, 2006 17:17
av KrilleN
Det så kallande "kylet" som sitter i det vanliga vattenkylet är mest för att värma oljan till växellådan på vintern.