Sida 1 av 1

Bottendel

Postat: mån maj 22, 2006 21:14
av Målarn59
Jaha nu fick jag hem min nyinköpta/beg 383 cui bottendel från Härnösand så nu e vintern räddad.Fattas bara toppar,insug o förgasare ska bli jävlig nice det här. :)

Postat: ons maj 24, 2006 18:19
av Hånta
Det är tydligen fler som går i samma tankar 8)

Lars

Postat: tor maj 25, 2006 10:14
av Målarn59
ja nu har man väl gett sig in i ngt man inte klarar av :lol: Nä finns intresset så kan man lära sig.Men i ärlighetens namn så vet jag knappt vad jag köpt :wink: Var tvungen o fråga en som håller på mycket med cheva motorer o han sa att det va ett o.k köp.Men nu e stålarna slut så jag väntar tills i vinter när man har lugn o ro o ingen stress.Vad ska du hitta på för kul i vinter då Hånta :?: :twisted:

Postat: tor maj 25, 2006 21:19
av Hånta
Tja jag vet inte riktigt :roll:
Man ska väl försöka att fixa till ett rullande chassi med motor osv.
Och för hoppningsvis så ska man kanske få ta sig en provrepa innan vintern så att man få se hur den nya motorn går :twisted: .Man får väl hoppas på att man får ur ca 430 till 450hk hoppas jag,han som ska hjälpa mig med motorn trodde att jag skulle hamna där i kring,men man får väl se.Själv så är man inte så hemma på motorer och vet inte heller hur mycket som man brukar ta ur med ett Eagel 383 kitt,kanske någon här på forumet som vet :?: Och funkar det
så blir det väl att gå över inredningen och snida vidare på mina hemma gjorda sidsvepare i vinter.

Det största problemet just nu är att man bara få gå och titta på då de
de andra som glider i sina Vettar :cry: ,om det kunde bli vinter igen då :lol: .

Lars

Postat: tor maj 25, 2006 22:04
av Målarn59
Hånta!
Håller du på med en helrenovering???Hela bilen??
Själv köpte jag som sagt min på annons här förra veckan
6.3l-383cui
2-bultat csb 010 gjutning,lutdoppat,nya kamlager,matchborrat efter kolvarna.Smidd lättad Eagel vev,Smidda Eagel I-profilstakar
JE/SRP smidda kolvar med inverted dome topp(CR på9,1:1@72cc förbränning.Ringarna slipade för nitros/blower setup.
Alla överfall är Arp-bultade.Comps 12-564-4 kamaxel,Comps dual rollerchain kamdrivning,Comps high performance lyftare.
Melling high volume oljepump med ARP-drivaxel.
Allt är balanserat tillsammans med 0-balanserat svänghjul (internballanserat) även svängdämparen. :wink:

Postat: tor maj 25, 2006 23:05
av Hånta
Japp helrenovering :D
Titta på länkarna nedan så ser du hur läget är just nu :lol: .
Mitt block är ett 4 bultat 010 block som för övrigt här stammar från en 69:as Camaro.Annars så är det nog ganska likt ditt förutom att jag ska åka med renoverade musse toppar som är portade samt att det är ett Edelbrock Bowtier insug som är portat.Edelbrock cfm 750 gasare.Ny kam,lyftare,stakar,vev,kolvar,lager,pump,rullvipor.Sedan så ska det balanseras.Matchborras efter kolvarna. mm.Dyrt blir det iallafall :wink: .Men va fan,man dör väl inte nå lyckligare med en massa pengar på bankboken,å andra sidan vill man ju inte heller dö nyfiken.Så det är bara att handla vart efter det faller in nya pengar så aset blir färdig någon gång.Efter premiär turen kommer man nog att ha ett stort smile tror jag 8) .

Lars

Postat: tor maj 25, 2006 23:13
av Målarn59
Jag saknar toppar och insug +fugge
Får väl fundera o lyssna vad som kan va lämpligt att sätta på tar vä hem ngt från usa beställde katalog från eckler´s idagarna.
Om det är ngn som har en br ide´vad som kan passa så tipsa gärna :P

Postat: mån maj 29, 2006 2:19
av C3hristoffer
summit racing hade fina trim-kit från hollys och trick flow med toppar, insug kam o.s.v

det finns en fin tråd om det ämnet här på forumet för ett par veckor sen.

Postat: mån maj 29, 2006 10:03
av Jake
Jag har en polare som körde en bit över 600 pållar på ett eagle stroker kit.. när han sålde motorn så var allt helt ok..