Däck; redline eller whiteline

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1968-1982
Användarens profilbild
Booster
Nykomling
Nykomling

Däck; redline eller whiteline

Inlägg av Booster »

Tjena,
Skulle egentligen tagit upp ämnet under C2:or men aktiviteten på Forumet under den rubriken är ju alldeles för låg (gamla gubbar utan dator?????).
Hur som helst: Någon som kan tipsa om VAR i detta avlånga land jag kan hitta en uppsättning radialdäck 215/60R15 med 3/8" redline eller whiteline? Har ringt runt varenda firma i landet som annonserar om däck till "klassiker" men INGEN har rätt kombination. Skall monteras på 15" Corvette C2 Al. knock-off fäljar. Av ngn. anledning finns mycket till 14" fäljar. Skall man behöva direktimportera?
Tacksam om någon kommer med ett gångbart tips. De vanliga annonsörerna har helt enkelt inte däcken.
"So long"
Användarens profilbild
Mr SIXPACK
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av Mr SIXPACK »

Tjena Booster.
Du har säkert provat med denna firma http://www.bribos.com/.
Jag har själv ingen erfarenhet av dom, men hittade dom på nätet när jag sökte på "google".
Lycka till.

Bästa Corvettehälsningar

Svempa

PS. Berätta gärna hur det går. Eventuellt skall jag själv skaffa mig Redline däck bara jag hittar 3 st. Rally Wheel 15x7 till min -68. DS
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Har ingen aning men har du ringt och frågat dessa?
http://www.alven-ingvarsson.se/
Användarens profilbild
Booster
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Booster »

Har redan kontaktat:
Bribos i Eskilstuna
KåVe Däck i Hässleholm
Alvén-Ingvarsson Smålandsstenar
Alfs Däckimport
Firma Kent Hortlund
Dala Däck i Mora (efter ett säkert tips!!!)
Hittills inget napp!

Mvh/Booster
Användarens profilbild
Booster
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Booster »

Glömde att säga att däcken finns naturligtvis i Staterna. Men att direktimportera 4 st. med flygfrakt !!!! Vad blir den slutnotan.
Svempa: Jag har 2 st så gott som nya Rally Wheels över men det är 15-8" (från en 70:a C3). Sitter 235/60R15 B F Goodrich på som rullat ca. 150 sv. mil på framvagn = så gott som nya.
Mvh
Booster
Sandberg
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av Sandberg »

Mr SIXPACK skrev:Tjena Booster.
Du har säkert provat med denna firma http://www.bribos.com/.
Jag har själv ingen erfarenhet av dom, men hittade dom på nätet när jag sökte på "google".
Lycka till.

Bästa Corvettehälsningar

Svempa

PS. Berätta gärna hur det går. Eventuellt skall jag själv skaffa mig Redline däck bara jag hittar 3 st. Rally Wheel 15x7 till min -68. DS
Jag har precis tagit av mina "red line wide oval tires" och satt på BFG som jag köpt från Bribos. Hoppas på att det ska förbättra väghålningen lite.

Bild
1968 Corvette Convertible 427/400Hp Tripower.
Användarens profilbild
Booster
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Booster »

Riktigt snygg färg på 68:an. Har en 70:a i samma (eller säkert väldigt nära) nostalgiska gula nyans.
Wide Oval är ju inget radialdäck och är inget vidare bra att köra på. Naturligtvis bättre med BFG T/A radialer i körbarhet. Har såna på min 70:a. Men en 68:a borde ha redline och inte vita bokstäver? Där är MITT dilemma. Till en C2 jagar jag ett modernt däck (radial) men med den nostalgiska röda eller vita randen. Man kanske skulle bli ombud i Sverige och ta hem en container från Staterna - för där finns dom.
mvh/Booster
Användarens profilbild
Mr SIXPACK
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av Mr SIXPACK »

Hej Sandberg.
Din bil är sååå snygg, och med den motorn, mums...
Jag förstår att du har bytt till radialdäck för att få bättre körbarhet/väghållning. Men jag tycker att bilen om den är i orginalskick som min blir/är så utseendemässigt passar Redlinedäcken bättre än dom som jag har på idag (BF Goodrich Radial) så därför vill jag ha tag på Redlinedäck, bara jag får tag i 3 st 15x7 Rally Wheelfälgar till.

Booster: Tack för erbjudandet om dina överblivna 15x8 RW fälgar m. däck men jag har redan 4 nyrenoverade med nya däck som sitter på min bil idag som byts ut om jag hittar 15x7 RW.

Bästa Corvettehälsningar

Svempa
Skriv svar