Sida 1 av 1
Fel på ABS
Postat: tor jun 01, 2006 19:02
av blå c4 cab
Jaha, nu hände något annat, en lampa som lyser "anti lock".Slocknar när man startar motorn men tänds när man börjar köra.Någon som vet hur man kollar koden och vad koden betyder.( helst på svenska) .Annars mkt nöjd med Corvetten mvh Stefan
abs
Postat: fre jun 02, 2006 19:45
av Ingo
Tänds lampan direkt du börjar köra,eller när du kommer upp i fart?.
Kan vara en sensor vid något hjul som är lite för långt ifrån ,eller en ring som spruckit.
Finner inga direkta koder till abs,utan kolla anslutningar och säkringar först och främst.
Re: abs
Postat: fre jun 02, 2006 21:44
av blå c4 cab
Ingo skrev:Tänds lampan direkt du börjar köra,eller när du kommer upp i fart?.
Kan vara en sensor vid något hjul som är lite för långt ifrån ,eller en ring som spruckit.
Finner inga direkta koder till abs,utan kolla anslutningar och säkringar först och främst.
Hej lampan tänds vid 5-6 km/h,ska ut i garaget imorgon och kolla som du nämnde,Finns det fler säkringar än de på hö. sida? Startar ABS pumpen på tändningen eller när motorn startar? otroligt fint skick på alla eldetaljer knappt man tror att bilen är snart 20 år. Vad kostade en corvette -87? mvh Stefan
Re: abs
Postat: fre jun 02, 2006 23:02
av MickeW
blå c4 cab skrev:Ingo skrev:Tänds lampan direkt du börjar köra,eller när du kommer upp i fart?.
Kan vara en sensor vid något hjul som är lite för långt ifrån ,eller en ring som spruckit.
Finner inga direkta koder till abs,utan kolla anslutningar och säkringar först och främst.
Hej lampan tänds vid 5-6 km/h,ska ut i garaget imorgon och kolla som du nämnde,Finns det fler säkringar än de på hö. sida? Startar ABS pumpen på tändningen eller när motorn startar? otroligt fint skick på alla eldetaljer knappt man tror att bilen är snart 20 år. Vad kostade en corvette -87? mvh Stefan
ABS pumpen gör en självkontroll när bilen kommit upp i ca: 7km/h.
Säkringar finns väl åxå vid batteriet, dock vet jag ej om de går till ABS'n
vette
Postat: fre jun 02, 2006 23:02
av Ingo
tja i teknikens värld ,när man testar corvetter 88,testar man en 87 coupe och den kostade 332,500 "på gatan",caben man provkörde några nummer tidigare,kostade 377800 kronor,och det var en riktig 88.
Tror dollarn var gynnsammare 88 än 87,så 87 års modell var knappast billigare.
angående säkringar ABS: Check condition of the BRAKE fuse at the fusebox.
Check condition of the GAUGE fuse at the fusebox
Re: vette
Postat: lör jun 03, 2006 8:43
av blå c4 cab
Ingo skrev:tja i teknikens värld ,när man testar corvetter 88,testar man en 87 coupe och den kostade 332,500 "på gatan",caben man provkörde några nummer tidigare,kostade 377800 kronor,och det var en riktig 88.
Tror dollarn var gynnsammare 88 än 87,så 87 års modell var knappast billigare.
angående säkringar ABS: Check condition of the BRAKE fuse at the fusebox.
Check condition of the GAUGE fuse at the fusebox
Vad är det mer än bromsar och hjul som skiljer -88 från -87?
Re: vette
Postat: lör jun 03, 2006 14:07
av Ingo
blå c4 cab skrev:Ingo skrev:tja i teknikens värld ,när man testar corvetter 88,testar man en 87 coupe och den kostade 332,500 "på gatan",caben man provkörde några nummer tidigare,kostade 377800 kronor,och det var en riktig 88.
Tror dollarn var gynnsammare 88 än 87,så 87 års modell var knappast billigare.
angående säkringar ABS: Check condition of the BRAKE fuse at the fusebox.
Check condition of the GAUGE fuse at the fusebox
Vad är det mer än bromsar och hjul som skiljer -88 från -87?
Mattan i dörrgångarna ändrades,handbromsspaken flyttades ner,,effekten höjdes 5hk på Z51 bilarna,,17 tum som tillbehör(Z51,Z52)Bromsarna som nämnts,,standard var 16 tum i samma stil. förstärkt automat,,huvstödet,,ny typ av ackompressor (japs,som inte läker olja)
Det gick att beställa svart inredning för första gången.
Kan ha glömt något.