Jag tycker faktiskt att kvalitén på inredningen faktiskt har blivit bättre

, ja mycket bättre jämfört med C5. Ta ratten som ett exempel, nu har den fått en snygg logga i metall. MAn behöver inte "dekaltrimma" den. Och i övrigt tycker jag att hela inredningen ger ett "fastare och solidare intryck" än förr.
Sen håller jag till 110% med om att bromssivorna ser för d...a ut

. När man har levererat bilen med så fina fälgar, där det är full insyn, så skall inte bromsarna se ut som de håller på att rosta sönder. Skrämmande, dessa rostiga skivor passar på en vinterbil med plåtfälgar.
Kan förklaringen vara den att många corvetter står lagrade ute innan de säljs och hinner få gravrost på bromsarna?
Annars är väl det tyvärr som Lars säger, att man har en annan bilbyggarkultur på andra sidan pölen, vilket gör att vi inte kan mäta oss med europeiska premiummärken, vad gäller passform, rostiga bromsskivor, lackkvalité.
Men å andra sidan man får enormt mycket för pengarna jämfört vad handlarna vill ha för sina europeiska premiummärken. Ta bara prestanda

, väghållning

, körglädje

, tillförlitlighet

, relativt låga ägande- och servicekostnader

mm.
Så det är väl bara att lätta på lädret, som man säger och lämna in bromsskivorna för någon form av ytbehandling så de blir representabla igen.
Men jag vill påpeka att föutom några "småsaker" som nämnts i tråden är jag MYCKET nöjd med C6:an och tror väl att ni är det också.
Glad corvettemidsommar önskar Janne