inrednings fråga

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1968-1982
vett74
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

inrednings fråga

Inlägg av vett74 »

Undrar bara vad det ärförstorlek på insexnyckeln man behöver för att ta lös
topparna på friskluftsintagen som sitter på mittkonsolen?
har testat med alla jag hittade hemma men ingen fungerar verkar vara nått usa mått på skiten :evil:
Christian Larsson
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Re: inrednings fråga

Inlägg av Christian Larsson »

vett74 skrev:Undrar bara vad det ärförstorlek på insexnyckeln man behöver för att ta lös
topparna på friskluftsintagen som sitter på mittkonsolen?
har testat med alla jag hittade hemma men ingen fungerar verkar vara nått usa mått på skiten :evil:
Hej,

Har stött på samma problem hela tiden när jag jobbat med min bil, det enda med europeiska mått jag hittat är i princip det som en tidigare ägare bytt till annat än original. Dock vet jag inte exakt vilken storlek som gäller för just det stället.

I motorn klarar man sig iallafall till en början fint med en halvtumsnyckel som används nästan överallt.

Tror man får ge sig iväg och köpa en vertygssats i tumstorlek när man har en sån här bil :roll:
Du hittar säkert rätt nyckel om du fixar en insexsats i tum.
Björn Leidelöf
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Björn Leidelöf »

Nu erkännar jag att jag inte är med riktigt, "topparna på friskluftsintagen på mittkonsolen", vad är det för något?? Hjälp mig med en förklaring så kan jag kanske svara på frågan??

Nu skrev du inte vad du har för årsmodell, men jag antar att det är en 74:a (precis som min egen) och då är det inte det minsta konstigt att det är tumnycklar och verktyg som gäller. Amerikanska bilar gick över till mm skruvar/bultar under 80-talet.

Nåja, jag kan gärna kolla min egen bil, om jag bara förstår vilken skruv det är du syftar på.

Mvh, Björn
vett74
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av vett74 »

det är dom som sitter på var sin sida på främre mittkonsolen.
sitter en liten insex på den somm håller fast dom
jepp en 74 kör jag
Björn Leidelöf
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Björn Leidelöf »

Ok, nu tror jag att jag förstår. Min bil har inte dom då den har luftkonditionering....lite svårt för mig att kolla! Men gissningsvis är det inte något problem bara du har en uppsättning tumnycklar.

Mvh, Björn
Skriv svar