Sida 1 av 1

kopplings bekymer

Postat: ons jul 19, 2006 17:11
av cab
Hej, jag tar upp en tråd som varit på forumet tidigare, men jag har problem med en ny Centerforce Dual Friction koppling som jag satt i inför denna sommar. även urtrampningslagret från Centerforce är nytt, men
jag har problem med att det vill slira på kopplingen vid lite buskörning.
har någon bra tipps på koppling som orkar med lite hårdare tag, annars får det väll bli automatlåda men helst inte.
motorn jag har är en 331" på ca 400 hk och 3,36 i bakaxeln
kom med förslag på bra grejor, det får även va hårdtrampad koppling.

Thomas

Postat: tor jul 20, 2006 7:42
av Jake
Det är många som är missnöjda med centerforce.

Jag har HAYS S/S den slirar iallafall inte...(har kört den med orgmotor och kompressor, dock inte med min nya motor ÄN) om du vill ha en elakare så finns det race variant av de kopplingarna..
Har flera polare som har kört med SPEC, mycket bra grepp och klassade efter vidmoment :).. RAM har massor av olika nivåer.. Samt McLeod, bygger varje koppling individuellt ==> dyrt

Postat: lör aug 05, 2006 21:41
av cab
tack för dom uppgifterna, jag har även hört att det ska finnas en GM koppling som heter servicekoppling!! som ska vara stark och är att rekomendera till Z28ans 302" och ska va bra. någon annan som känner till det?
Man får väll forska vidare ang kopplingar och vad som är lämpligast att montera under vinterns garageövningar. :lol:

Postat: lör aug 05, 2006 22:02
av Peter
Låter konstigt att Centerforcen ska slira med dom relativt "moderata" effektuttagen.
Är allt schysst och plant? Kopplar den ur ordentligt? Har du rätt spel på kopplingsarmen? Vet att nästan alla som åker med standard kopplingskåpa och Centerforce Dualfrictionkoppling har fått montera en ställbar kula till kopplingsarmen för att få rätt geometri. :?