larmdosa

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1997-2004
turbo_kicken
Corvettefantast
Corvettefantast

larmdosa

Inlägg av turbo_kicken »

tänkte höra ifall jag kan åka till en GM verkstad o fixa en larmdosa till min bil? fick inte med någon när jag köpte min bil. o vad kan en sån kosta?
finns det något bättre ljudet av en mullrande v8!
David
Nykomling
Nykomling

Inlägg av David »

Kan beställas från Ecklers i olika varianter:

USD 134.99
Bild

USD 134.99
Bild

samt originalet för USD 67.99
Bild

plus frakt såklart.
turbo_kicken
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av turbo_kicken »

tack! men funkar dom? o hur vet jag vilken kod till nyckeln jag ska beställa? om jag ska köpa en så ska man ju ange en kod. vilken? är det tull o sånt om man beställer från ecklers?
mvh johan

David skrev:Kan beställas från Ecklers i olika varianter:

USD 134.99
Bild

USD 134.99
Bild

samt originalet för USD 67.99
Bild

plus frakt såklart.
David
Nykomling
Nykomling

Inlägg av David »

Jorå, de borde nog funka.
Man kan para ihop en ny larmdosa med bilen via färddatorn - det står i manualen hur man gör. Så någon kod för larmdosan behövs inte.

Däremot, om du väljer den översta modellen (den med nyckel), så måste du nog ta dig till närmsta GM-verkstad så att de kan ta reda på vilket motstånd som sitter på din nuvarande nyckel. Det borde de kunna se mha ditt VIN-nummer.
När man väl vet vilket motstånd man har så kan man beställa larmdosa med nyckel med det rätta motståndet via Ecklers.

Jag vet inte om det blir tullavgift, men frakten kan bli rätt dyr. När jag beställde blinkers från Ecklers så kostade frakten lika mycket som blinkerserna :?

Så passa på att beställa mycket grejor på en gång från Ecklers, så blir frakten billigare.
turbo_kicken
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av turbo_kicken »

okej men hur lång tid tog det o få hem grejerna då?

David skrev:Jorå, de borde nog funka.
Man kan para ihop en ny larmdosa med bilen via färddatorn - det står i manualen hur man gör. Så någon kod för larmdosan behövs inte.

Däremot, om du väljer den översta modellen (den med nyckel), så måste du nog ta dig till närmsta GM-verkstad så att de kan ta reda på vilket motstånd som sitter på din nuvarande nyckel. Det borde de kunna se mha ditt VIN-nummer.
När man väl vet vilket motstånd man har så kan man beställa larmdosa med nyckel med det rätta motståndet via Ecklers.

Jag vet inte om det blir tullavgift, men frakten kan bli rätt dyr. När jag beställde blinkers från Ecklers så kostade frakten lika mycket som blinkerserna :?

Så passa på att beställa mycket grejor på en gång från Ecklers, så blir frakten billigare.
VADDE
Nykomling
Nykomling

Inlägg av VADDE »

När jag skulle köpa original dosa till min 00 så kostade den 2800 med programmering på GM i Akalla. 2300 för bara dosan.
turbo_kicken
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av turbo_kicken »

okej jag bestälde en GM dosa från CC för ca 1500 kr! funkar bra!
VADDE skrev:När jag skulle köpa original dosa till min 00 så kostade den 2800 med programmering på GM i Akalla. 2300 för bara dosan.
Skriv svar