Bensinförbrukning
Bensinförbrukning
Nu har jag varit och åkt lite landsväg för första
gången, 110mil fartfhållaren på 125km/h
och den drog exakt 1 liter/mil.
I stan drar den alldrig under 2liter/milen men
då ingår vinterkörning och alldeles för många
stoppljus.
Original -90 automat
gången, 110mil fartfhållaren på 125km/h
och den drog exakt 1 liter/mil.
I stan drar den alldrig under 2liter/milen men
då ingår vinterkörning och alldeles för många
stoppljus.
Original -90 automat
Re: Bensinförbrukning
Håkan skrev: men
då ingår vinterkörning

Med dubbdäck!?
See four -84 aut. flyttgodsbil med 750cfm förgasare, C5bromsar å pollyb.
Dagens "vanliga" bilar väger mer än dom gamla tack vare säkerhetsutrustning och all annan extrautrustning.
Om jag inte minns fel så vägde en golf ca 800 kg då den kom på 70-talet ,den nya väger ca 1600 kg -fördubbling !!!!
Tänk er en modern Golf motor i en gammal 70-tals golf skulle säkert bara ta typ 0,4 och vara totalt livsfarlig.
Eftersom Vetten inte har plåtkaross så borde inte viktskillnaderna vara så stora.
Jag tycker att man kör så få mil/år att bränsleförbrukningen på vetten inte spelar någon roll ,man kan dock få rätt på om man har något allmänt fel genom att kolla då och då.
Pelle
Om jag inte minns fel så vägde en golf ca 800 kg då den kom på 70-talet ,den nya väger ca 1600 kg -fördubbling !!!!
Tänk er en modern Golf motor i en gammal 70-tals golf skulle säkert bara ta typ 0,4 och vara totalt livsfarlig.
Eftersom Vetten inte har plåtkaross så borde inte viktskillnaderna vara så stora.
Jag tycker att man kör så få mil/år att bränsleförbrukningen på vetten inte spelar någon roll ,man kan dock få rätt på om man har något allmänt fel genom att kolla då och då.
Pelle