Sida 1 av 1

Ett ormbo är litet mot ett vaccumbo

Postat: mån sep 04, 2006 0:46
av vätte
:? Tjena :?
C3 -69 427, nyförvärvet verkar va i riktigt bra skick överlag, MEN!!!!!! Å KVINNOR (också för den delen)
Har funderat ett antal timmar efter första försöket i garaget.

Lysena poppar inte upp
Luckan för torkarna poppar inte
Vinrutetorkarna funkar förståss inte heller.

Felet med lysena var lätt en damask kring ena sjutstaget var kaputt.
Sen verkar det va svårare med torkarluckan, det väser bara någonstans när jag försöker suga/blåsa i det jag tror är uppskjutaren (den som ser ut som en burk högt uppe i motorrummet närmast skärmen på passagerarsidan) vidare går ett 6 kantig axel in till luckmekanismen.

Lyfte på locket till det jag gissar är torkarmotorn, där fann jag en spole som ser lite hängig ut, har inte kollat om koppartråden är hel ännu men den var gles och oreda på linningen, där hittade jag också nått som tjejerna brukar ha en vit plastplös där strömtåtarna sitter i locket "kopparspiral" enda skillnaden är att tjejernas inte behöver ström :shock: :shock: :shock: .

Undrar finns ingen hel/halvljusomkoplare, sökte på golvet, helt tomt hittar bara själva påslaget med 2 lägen.

Vaccumklocka på fördelaren??? finns inte ,,,motorn bluddrar har svårt med att gå på tomgången,,,,,,spikar som en byggare när jag drar på, den tryckte ut en oljeskvätt troligen från oljestickan hoppas att det inte är motorrenovering på gång.

Hade upp ett stift tog kompa, ca 10,5 kg stiftet var kolsvart men verkar inte oljigt,

Fördelarlock nytt
tändkablar nya, av cilikon/kol typ, har hört rykten att de är värdelösa???
Sitter en 4ports holley troligen 600 mod, undrar hur man ställer in en sån, motorn verkar gå fett.

Finns någon utförlig bok att köpa
Har någon kanske vaccum, torkargrejer jag behöver tydligen "alla".
Tips :idea: :idea: :idea: om såna finns lysnar jag gärna.
Tur att vintern är lång 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)
Ha re bra så länge, kör hårt

/Mats

Postat: mån sep 04, 2006 8:28
av Don Tomaso
Hej

Det sitter en brytare på "torkarluckan" som sluts när luckan är helt öppen, först då går torkarna igång. Sitter också en vippströmbrytare under rattstången, den måste också stå i rättt läge (annars händer inget).
Helljusomkopplaren skall sitta på golvet högt upp till vänster, gör den inte det så har väl"händige herrn" varit framme.
Spikar den så är vad jag vet tändningen lite väl tidig. Kolla upp den.
Viktigt med flottörnivån i holleyförgasare. Sök på nätet om holleyförgasare, det finns en som heter Lars Grimsrud som har skivit en bra manual. Har den i word-format men jag vet inte hur man bifogar en fil.
8) 8)

Manual Holley...........

Postat: mån sep 04, 2006 10:11
av vätte
Det kanske är lättare att bifoga fil till vanlig e-mail, prova gärna skicka till

waingroe@msn.com

Tackar för tipsen :? :) :D :P :idea:

Postat: mån sep 04, 2006 13:36
av Sandberg
Skickade lite till din mail som jag hade om torkare, vakuum och tändning.
Lycka till :lol:

Postat: mån sep 04, 2006 15:38
av frisk
Jo här får man svar på tal hehehe :)

Knappen för helljuset sitter i golvet under mattan till vänster .... bara för att förtydliga nått så jag också får säga mitt :lol:

Postat: fre sep 08, 2006 0:42
av vätte
Ja det vette sjutton vad som inte är rätt.

stiften är sotsvarta, står att det beror på för fet blandning
motorn går ojämt, ställer fördelaren där den går minst illa, kör jag sen spikar den vid 2200varv :( kul å glida runt i max 80 knyck :( för att den inte ska spika.

Får ta nya tag i helgen, ska även se om jag får liv i torkarmotorn

Ha re bra och tack för responsen alla 8) :)