Bilsälp hyres till helgen
Bilsälp hyres till helgen
Jag skulle behöva köra hem min stackars misshandlade Corvette med ett bilsläp och undrar om det är någon som har och vill hyra ut ett sön-mån?
Jag skulle nog behöva ett tippbart släp med vinsch eftersom tanken har blivit mosad, d.v.s. det kommer inte att gå att köra upp den på släpet om jag inte kopplar på en lös tank. Vilket jag inte har någon direkt.
Mvh Erik
Jag skulle nog behöva ett tippbart släp med vinsch eftersom tanken har blivit mosad, d.v.s. det kommer inte att gå att köra upp den på släpet om jag inte kopplar på en lös tank. Vilket jag inte har någon direkt.
Mvh Erik
Ok. Hyggligt. Tack för tipsen. Efter ytterligare lite snokande så kunde jag konstatera att Statoil även har ett boggiesläp för BE-körkort som är reggat för 1400 kg. Känns lite bättre, nog för att 790 kgs varianten säkert tål det också, men det är lika bra att ta ett ordentligt jag ska ju ändå köra 50 mil...
Jag ska kolla upp Ok Fruängen också. Tack för tipset.
Jag ska kolla upp Ok Fruängen också. Tack för tipset.
Finns ett ställe direkt bakom OK macken i Stuvsta.
Korningen Huddingevägen/Stuvstavägen som har många olika vagnar.
Kommer inte ihåg vad det heter.
Du kan söka på trådar som jag en gång i tiden skapade när jag skulle hämta min Corvette.
Där fanns det en del tips också.
Korningen Huddingevägen/Stuvstavägen som har många olika vagnar.
Kommer inte ihåg vad det heter.
Du kan söka på trådar som jag en gång i tiden skapade när jag skulle hämta min Corvette.
Där fanns det en del tips också.
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
En sak att tänka på.....
Kör man med övervikt på ett släp som man får dra med B-körkort så blir det lite böter....
Kör man med ett BE-släp och inte har BE-körkort så e det olovlig körning och bestraffas hårdare.
(Tror det va så jag fick det förklarat för mig av en polizei men e inte helt 100%)
Kanske kan Christian fylla i vad lagens stränga ordbok säger om det här när han kommer hem.
Kör man med övervikt på ett släp som man får dra med B-körkort så blir det lite böter....
Kör man med ett BE-släp och inte har BE-körkort så e det olovlig körning och bestraffas hårdare.
(Tror det va så jag fick det förklarat för mig av en polizei men e inte helt 100%)
Kanske kan Christian fylla i vad lagens stränga ordbok säger om det här när han kommer hem.