koder?

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1984-1996
haack
Nykomling
Nykomling

koder?

Inlägg av haack »

HEJ Alla glada vetteägare!
Har servat min nyinköpta Corvette vid 10500 mil och har bl a. bytt olja och behöver släcka ner change oil lampan.
Ride controllampan lyser också. På vilket sätt servar man denna fuktion?
Tacksam om hjälp att släcka ner dessa båda indikationer på instrumenbrädan.

Tacksam för er hjälp.

Haacken
my girlfriend said that i had to choose between her and my car...
- Well, im gonna miss her!
Användarens profilbild
Skp
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av Skp »

För att släcke " Change Oil" är det detta som gäller. "Gauges" har jag ingen av de fyra knapparna som är märkt med, jag har för mig att det var den nedre vänstra som gällde för mig. Om inte prova dig fram jag har lyckats släcka min med den här instruktionen.

The "Change Oil" indicator is reset by using a sequence of Driver Information Center (DIC) key presses as follows:

1. Turn ignition "ON", but do not start engine. (ALDL pin "G" should NOT be grounded.)

2. Press the "ENG/MET" button and release, then, within 5 seconds, press it again.

3. Within 5 seconds of Step 2, press and hold the "GAUGES" button. While the button is held, the "Change Oil" indicator will flash.

4. Continue holding the "GAUGES" button until the "Change Oil" indicator stops flashing and goes out, indicating successful completion of the reset cycle. This should take about 10 seconds.

If it does not successfully reset, turn ignition "OFF" and repeat the procedure from Step 1.

Lycka till
Stefan
Hans
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Hans »

Om Service ride control- lampan. Lyser så har du antingen ett fel på ställdonen till dämparna eller själva dämparna. Om du har startat motorn ett visst antal gånger (3 ggr tror jag) utan att köra bilen så tänds lampan. Den slocknar då när du rullar iväg nästa gång.
Skriv svar