Vad ska man ge för en C 5:a -99 ?
Postat: mån nov 13, 2006 11:09
Har funderingar på att köpa en C 5:a och har " fått hugg" på en -99:a, men är osäker på prisbilden som varierar väldigt när man söker objekt. Har tidigare haft en C4 cab 91:a, men vet inget om C5:or.
Vad är rimligt att betala under följande förutsättningar:
* Coupé, tyskimport juli 2005 , Svart, Automat, HeadsUp
* ej svenskkonverterade blinkers. Besiktigad med nått "påhäng"
* 10 500 mil i normalt bruksskick
* nya ventilerade skivor runt om
* Borla avgassystem
* KN-luftfilter
* Påkörd front som ska åtgärdas via försäkringen. Ska ersättas med "Sharkfront" ?
* i fordonshandlingarna står det " T16 Chassienummret åsatt i samband med besiktning" Är det nått att hänga upp sig på ?
* Via VägVerket uppskattas fordonet att ha tagits i bruk 1:a gången 1998-08-01. Är det då en -98:a eller -99:
* vad ger ett Borlasystem och KN-filter för "mereffekt" ?
Ja, jag uppskattar alla svar som kan vägleda mig i mina förvärvstankar. Undrar också om det finns nån sajt där man kan knappa in chassienummret och få alla ursprungliga fabriksuppgifter på bilen.
Tomas
Vad är rimligt att betala under följande förutsättningar:
* Coupé, tyskimport juli 2005 , Svart, Automat, HeadsUp
* ej svenskkonverterade blinkers. Besiktigad med nått "påhäng"
* 10 500 mil i normalt bruksskick
* nya ventilerade skivor runt om
* Borla avgassystem
* KN-luftfilter
* Påkörd front som ska åtgärdas via försäkringen. Ska ersättas med "Sharkfront" ?
* i fordonshandlingarna står det " T16 Chassienummret åsatt i samband med besiktning" Är det nått att hänga upp sig på ?
* Via VägVerket uppskattas fordonet att ha tagits i bruk 1:a gången 1998-08-01. Är det då en -98:a eller -99:
* vad ger ett Borlasystem och KN-filter för "mereffekt" ?
Ja, jag uppskattar alla svar som kan vägleda mig i mina förvärvstankar. Undrar också om det finns nån sajt där man kan knappa in chassienummret och få alla ursprungliga fabriksuppgifter på bilen.
Tomas