Corvette C6 Frågor

Tekniska frågor och svar om Corvetter 2005-Upp
Henrik N
Rookie
Rookie

Corvette C6 Frågor

Inlägg av Henrik N »

Hejsan

Är ny på detta forum.Hade tänkt att skaffa mig en Corvette C6 till våren och har lite frågor angående den :roll: .

Vad är det för prestanda på denna maskin från 0-100 och 0-200?

Vilken färg rekomenderar ni till sin första Vette. Tycker själv att alla färger är snygg på denna bil. Men frågar man polarna så säger alla olika.(Jobbigt). Svart är den färg jag sitter och tänker på just för tillfälligt. Tycker också Victory Red är en snygg färg på denna bil

Om de blir en svart så kommer jag lägga på dessa fälgar tror jag
Bild
Vad tror ni om dessa. Kommer dom passa?

Hur breda däck går det in på denna modell?

Sitter och äker en C32AMG just för tillfälligt. Ska väl bort i vinter eller till våren:)

Tacksam för svar

Mvh Henrik
Fetast bil när den dör vinner
Christian
Corvettefantast
Corvettefantast
Kontakt:

Inlägg av Christian »

Tror du kommer att bli grymt nöjd med en C6 oavsett vilken färg du skulle välja. Själv kör jag en VY (gul) C6Z06.....jag gillar färgen, vissa andra gör det också....åter andra tycker att jag var knäpp som kunde välja en gul bil.....

En svart C6'a med svarta fälgar är dock svårslaget. Eftersom du står och väljer mellan Svart och rött så är den svarta min rekomendation. Bilen på bilderna är förvisso en Z06'a men kan kanske ge dig viss inspiration:

Bild
Bild
Bild

Ang. C6'ans prestanda så är jag inte helt säker, men gör en sökning på Google som kommer du att hitta massor av information....smäll på en kompressor och du får all den effekt som behövs.
Gul Corvette C6 Z06
Henrik N
Rookie
Rookie

Inlägg av Henrik N »

Tack för den infon :D
Fetast bil när den dör vinner
Skriv svar