Sida 1 av 1

corvette cab -81

Postat: sön dec 10, 2006 16:04
av crf_450
provar att lägga ut en bild på min corvette cab -81. funkar inte de så tacksam för hjälp hur man lägger upp en bild här. C:\Documents and Settings\Henrik Gustavsson\Mina dokument\Mina bilder\corvette -81\v fram.JPG

Postat: sön dec 10, 2006 16:39
av Sandberg
Kolla här

eller här

Postat: sön dec 10, 2006 20:25
av crf_450

Postat: sön dec 10, 2006 20:32
av crf_450
tack för svaret det här verkar fungera.? här kommer en bild till på min corvette -81. http://i130.photobucket.com/albums/p267 ... /vfram.jpg

Postat: sön dec 10, 2006 22:39
av Sandberg
Härligt den ser fin ut, kommer du säkert att få mycket roligt med.
Grattis

Postat: mån dec 11, 2006 0:21
av vett74
snygg!
snyggt ombyggd till cab ser ju ut som den kom från fabriken sådär 8) 8)

Postat: mån dec 11, 2006 11:19
av frisk
snygg!! :)

Postat: mån dec 11, 2006 21:29
av mrpakchong
Den ser j-t fin ut.

Postat: mån dec 11, 2006 21:41
av Sb74
snygg sak =)

Postat: mån dec 11, 2006 21:52
av crf_450
vett74 skrev:snygg!
snyggt ombyggd till cab ser ju ut som den kom från fabriken sådär 8) 8)
ja det har du helt rätt i den kommer från fabriken det finns 25 st -81 cab. troligtvis den enda här i sverige kan jag tänka mig

Postat: tis dec 12, 2006 0:00
av vett74
crf_450 skrev:
vett74 skrev:snygg!
snyggt ombyggd till cab ser ju ut som den kom från fabriken sådär 8) 8)
ja det har du helt rätt i den kommer från fabriken det finns 25 st -81 cab. troligtvis den enda här i sverige kan jag tänka mig
jasså det fanns sådana 81 måste ju va värd en del då 8) 8)

Postat: tis dec 12, 2006 0:32
av crf_450
nja det var ett företag i usa som beställde 25st cab. men som sagt det fanns inte. så efter lite krongel, så de vart tvungna att använda delar från -75an caross och bygga 25st. -81or det var bra trasligt att få hem bilen till sverge o med reg bestningen. mm till slut löste det sig. ja man får hoppas på att den blir värd en del... http://s130.photobucket.com/albums/p267 ... type=local

Postat: ons dec 13, 2006 22:30
av ove110
crf_450, du är inte ensam i Sverige. Det finns en silverfärgad 81 cab i trakterna av Eskilstuna-Kvicksund.
Vad har du för positionsljus? Kommer de från en tidigare årsmodell för att vara vita? Ser inte ut att passa riktigt.

82coupé

Postat: fre dec 22, 2006 0:51
av crf_450
ove110 skrev:crf_450, du är inte ensam i Sverige. Det finns en silverfärgad 81 cab i trakterna av Eskilstuna-Kvicksund.
Vad har du för positionsljus? Kommer de från en tidigare årsmodell för att vara vita? Ser inte ut att passa riktigt.

82coupé
ja det är några standard positionsljus till vanlig bil som jag var tvungen att ha på besiktningen. men nu sitter det orgenal oranga på.

Postat: fre dec 22, 2006 0:53
av crf_450
ove110 skrev:crf_450, du är inte ensam i Sverige. Det finns en silverfärgad 81 cab i trakterna av Eskilstuna-Kvicksund.
Vad har du för positionsljus? Kommer de från en tidigare årsmodell för att vara vita? Ser inte ut att passa riktigt.

82coupé
är du 100% på att den är byggd på fabriken så den inte har byggds om privat

Postat: fre dec 22, 2006 18:32
av ove110
Hej!

När jag snackade med ägaren för något år sedan så fick jag den uppfattningen att den kommer från samma batch som din.
Den har regnr BYU803 och är fortfarande i trafik enl bilregistret.

corvett cab -81

Postat: lör dec 23, 2006 23:11
av crf_450
crf_450 skrev:
ove110 skrev:crf_450, du är inte ensam i Sverige. Det finns en silverfärgad 81 cab i trakterna av Eskilstuna-Kvicksund.
Vad har du för positionsljus? Kommer de från en tidigare årsmodell för att vara vita? Ser inte ut att passa riktigt.

82coupé
är du 100% på att den är byggd på fabriken så den inte har byggds om privat
ja jag är 110% säker på de då förra ägaren tog hem den som flyttsgots när han flyttade hem från usa. han köpte den ny -81 och flyttade hem -89

Postat: lör dec 30, 2006 15:37
av jensen
Hej, mitt första inlägg på Forumet. Kul att läsa om -81 cabben. Hur det gick sedan efter alla beslut om att tillverkning av cabbar i USA skulle upphöra (förbjudas), har vi fått uppleva, med cabb på alla småbilar och snart dubbla blås på dessa också.
Annars var det slut 1975 med cabbar. Då jag bodde i USA under denna tid, fick jag handlat en av de sista vette cabbarna. Men med 350 smoggamotor, fick man stå på regält i nedförbackarna för att känna vindbruset i håret.
Göran

försöker att bifoga bild på -75 cabben med Img, men lyckas inte, ni får kolla min gamla hemsida.

Postat: sön jun 10, 2007 23:21
av crf_450