Hej
Funderar att byta till march performance pulleys,
någon som kör med dom.
Blev det någon märkbar effekthöjning.
har en 85.a
Lasse B
March performance pulleys

Du kan aldrig få en effekthöjning genom att byta pulleys (om du nu inte kör kompressor). Däremot kan du minska förlusterna, men det är inte mycket det rör sig om.
Om du är ute efter effekthöjjning, satsa på nåt annat som ger betydligt flet pållar per krona..
Är du ute efter att få det snyggt under motorhuven med kromade pulleys, tja varför inte.
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa 
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707

Dålig lack och stolt

Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
March performance pulleys
Summit racing säger att dom ska ge 15hk på bakhjulen.
Lasse B
Lasse B
remskivor-svängdämpareswemax skrev:Vad är pulleys?
Men det här med 15 hk, jo visst allt går med en regäl bromsbänk och med en mätartavla på 1 meter i diameter. Man sätter upp en 350" motor som trimmats till 500hk vid 7000v/m. Man stannar testet och byter ut March pulleyn mot original , kör om testet, och vips så minskar effekten med 15hk, så det är klart man kan säga att den ger 15hk effektökning.
Men på en tämligen originalmotor, är det knappast något effektökning som märks, som nämns ovan.
mina barn skall få arbeta, det fick minsann mina föräldrar göra
jensen skrev:remskivor-svängdämpareswemax skrev:Vad är pulleys?
Men det här med 15 hk, jo visst allt går med en regäl bromsbänk och med en mätartavla på 1 meter i diameter. Man sätter upp en 350" motor som trimmats till 500hk vid 7000v/m. Man stannar testet och byter ut March pulleyn mot original , kör om testet, och vips så minskar effekten med 15hk, så det är klart man kan säga att den ger 15hk effektökning.
Men på en tämligen originalmotor, är det knappast något effektökning som märks, som nämns ovan.

Det som händer när du hakar på en mindre pulley/remskiva är att du minskar tröghetsmomentet i motorn.. MEN ett minskat tröghetsmoment är INTE detsamma som att effekten är ökad.. Det är tillockmed så klurigt att dynon inte mäter effektökningen mellan de olika körningarna.. Det som händer är ett mycket intressant mekanisk fenomen som innebär att DYNON ljuger

Slutklämmen är att om du minskar tröghetsmomentet på det sättet så ger det samma följdverken som att du bantar bort ölkaggen


Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa 
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707

Dålig lack och stolt

Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707