Lågt i tak
Lågt i tak
Jag har problem. Vetten är för låg för mina två meter, har någon stött på samma problem och i så fall hur kan man lämpligen sänka stolen.
Lågt i tak
Jag har en -78 med orginalstolar
-
- Corvetteexpert
- Inlägg: 755
- Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
- Ort: Västerås
Tjena,
Jag är 193 och har en 72:a och brukar sitta med huvudet i taket på rätt många bilar. Jag sitter bra i min Corvette, men stolarna är dock omklädda med nytt skinn för rätt länge sedan och är mjukt stoppade.
Det kanske är idé att höra med en sadelmakare?
Jag är 193 och har en 72:a och brukar sitta med huvudet i taket på rätt många bilar. Jag sitter bra i min Corvette, men stolarna är dock omklädda med nytt skinn för rätt länge sedan och är mjukt stoppade.
Det kanske är idé att höra med en sadelmakare?
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
-
- Corvetteälskare
- Inlägg: 269
- Blev medlem: tor okt 23, 2003 20:23
- Ort: Örnsköldsvik
Lågt i tak
Hej och tack för tipsen.
Något bättre har det blivit då jag kortade "benen" på stolens baksida (ca 20 mm) och drog in ställskruvarna i ryggstödet. Med glasT-topsen är det nu inga problem men med plåtluckorna gäller fortfarande försiktighet vid ojämn väg. Men va --- det får man ta bara man får åka Corvette.
Vi ses på vägarna.
Något bättre har det blivit då jag kortade "benen" på stolens baksida (ca 20 mm) och drog in ställskruvarna i ryggstödet. Med glasT-topsen är det nu inga problem men med plåtluckorna gäller fortfarande försiktighet vid ojämn väg. Men va --- det får man ta bara man får åka Corvette.
Vi ses på vägarna.