Tjena
Behöver racespegel passagerarsida, orginal om det finns?
Mätartavla för Km/h
Orginaloljemätaren ur funktion, tips nån som vet va det kan va? rep eller?
Tackar för tips
P.s mitt i motorrenovering, ventilläckage och blåst topppackning
Skicka hastighetsmätaren till Jan-Erik Heikefelt, han renoverar den och fixar km skala enligt original. Adress finns under våra annonsörer på klubbens hemsida. Han tog 1500:- för att fixa min.
Thomas Sjöström CCS 901
-92:a cab 2015-
1949 Buick Roadmaster Sedanet
Tidigare: 1969:a coupe 350/M21 2001-2010
-68:a cab 350 med Edelbrock RPM överdel/M20, 2010-2016
Vet inte vad du menar med "race-spegel" men du kan få köpa min passagerarspegel om du vill?
...det är bara att PM:a! om du är intresserad!
Spruckna kolvar (bytta!), spruckna svetsar i ramen (fixat!), trasig glasfiber, fel bak-bumper och möglig inredning, men i övrigt en pärla! Corvette -79
Corvette C3, inklusive många andra amerikanska bilar från samma tidsepok har ingen backspegel monterad original på passagerarsidan, dvs. du kan inte köpa någon "originalbackspegel".
Men, det finns eftermarknadsspeglar som matchar den vänstra, bara att kolla i tillbehörskataloger.
Viktigt att komma ihåg att i förardörren sitter den en metallförstärkningn på insidan av dörrens yttre glasfiberskal som backspegeln skruvas fast i. Att bara skuva fast en backspegel på passagerarsiden direkt i glasfibern kan vara lite vanskligt. Det är lätt att den bryts loss om någon slår i den etc. och då får du lätt skador på dörren.