Sida 1 av 1
Måste jag byta motorfästen nu....?
Postat: tor feb 08, 2007 22:40
av gbak
När jag nu bygger en 383 med betydligt mera vrid, behöver jag byta motorfästena då?
Och till vilka då?
PUR fästen eller fasta helt stumma eller nya std kanske?
Postat: tor feb 08, 2007 22:44
av Peter
Du bör iaf byta till några motorfästen med Safety Lock,dvs att dom har inbyggda säkerhetskrokar som gör att OM ett fäste brister så hålls allt på plats iaf.
Skulle inte åka med stumma motorfästen på gatan utan skulle hellre köpa en uppsättning Polyfästen om du vill uppgradera.
Postat: tor feb 08, 2007 22:52
av gbak
Är det nån kvalitets skillnad på motorfästen eller är det bara att ta första bästa?
Kan de diffa i höjd mot mina std?
Postat: tor feb 08, 2007 23:03
av Målarn59
Hörde ngn säga att byter du till polyrytan /urethane motorfästen måste du byta på lådan me...stämmer det?

Postat: tor feb 08, 2007 23:17
av Peter
Du bör ha samma typ av motorfästen som växellådsfäste. Detta e väldigt viktigt om du bestämmer dig för att åka med stumma motorfästen för då måste även vxfästet vara stumt.
Ang bygghöjd så har jag inga mått mer än att EnergySuspensions Polyfäste till växellådan e ca 1/4" högre än orginalfästet vilket kan vara lite irriterande.
Jag åker Polymotorfästen och dom funkar kanon.

Postat: fre feb 09, 2007 0:22
av Hånta
Håller inte orginal fästena då?Om växellåds fästet är 1/4" högre på Poly,vilken negativ effekt har det då?Själv så har jag monterat nya gummi fästen men har faktiskt börja på att fundera om jag ska byta till andra.Stumma fästen vart kan man få tag i sådanna?Och finns det någon nackdel med stumma om man ska åka på gatan?
Många frågor blev det

.
Lars
Postat: fre feb 09, 2007 0:57
av gbak
Om poly motorfästena också är 1/4" högre så kommer min luftrenare att smälla i huven!
Det måste väl finnas poly fästen som har samma mått som orginal!
Postat: fre feb 09, 2007 9:10
av Blueray
hej, när mina motorfästen gick sönder så bytte jag till stumma motorfästen och det funkar kanonbra, vibrerar inte det minsta, och bygger du en ny motor så är den väl förhoppningsvis fint balanserad.
Postat: fre feb 09, 2007 9:22
av Hånta
Bluray
Vart köpte du dina stumma fästen?
Lars
Postat: fre feb 09, 2007 10:01
av Målarn59
Jag monterade ju nya orginal fästen när jag la ner min 383:a i sommras..
jag tyckte den drog så jäkligt till höger...men körde ju inget speciellt med den...men nu när jag sålde bilen o bytte motor.....
Då har nya fästet sepparerat mellan gummi/järn...så för mej finns inget allternativ ....det e ett ruskigt vrid....
Postat: fre feb 09, 2007 10:09
av frisk
Man köper väl bara det bästa/dyraste till den man älskar??

Postat: fre feb 09, 2007 10:15
av Hånta
Det låter bra Målarn

.Men som sagt var köper man dom då
Lars
Postat: lör feb 10, 2007 13:15
av Målarn59

ingen aning om vart man köper dom....men ngn som kör med det kanske kan ge tipps......

Postat: lör feb 10, 2007 14:13
av ornet
Postat: lör feb 10, 2007 14:44
av Hånta
Ornet du är en kung
Sådana får det bli om man inte kan få kompisen att tillverka sådana åt mig.Har man en kompis som jobbar i en vattenskärmaskin så får väl han tillverka ett par om han ska ha en chans att få låna bilen då den är klar

.Och gratis är ju gott som man brukar säga.Eller vad säger ni!
Lars
Postat: lör feb 10, 2007 14:57
av Målarn59
Nice...men det här med uretan/polerytan...dom som inte e helt stumma lite/flex kvar.....ngn...

Postat: lör feb 10, 2007 18:00
av gbak
Jag kommer nog att köpa dessa PUR från Summit #ENS-3-1114G?

Postat: lör feb 10, 2007 18:24
av Målarn59
Ok...hur e måtten på dessa....finns det motsvarande till lådan

Postat: lör feb 10, 2007 21:28
av Turbojet
Förr hade man en bit kätting mellan motor och ram eller en vantskruv för att hindra för mycket vrid, är det gammalt och helt förlegat?

Postat: sön feb 11, 2007 11:04
av Målarn59
Förlegat....nja...tror det förekommer på strippen som säkerhetsgrej
fick det tippset av en meck att bulta fast en kedja...i ramen o blocket
Men finns det snyggare grejjer så inte tänker jag köra runt med en kätting inte
Postat: sön feb 11, 2007 12:08
av Hånta
Målarn
JAg ska se om polarn kan göra fler fästen,och det blir givetvis i
Rostfritt.Är du ev. spekulant på en uppsättning i såfall

.
Ska försöka fixa till fästen till lådan också.
Lars
Postat: sön feb 11, 2007 12:11
av Målarn59
Tackar Hånta
Men beställde Puretan från Summit i natt....men det va skita bussigt att du tänkte på mej......

Postat: sön feb 11, 2007 18:13
av Hånta
Så ja,nu är motor/växellåds fästena under konstruktion.Så förhoppningsvis är dom klar till helgen då man kommer hem.Lite lättare att byta nu innan man har lagt på karossen,den ska nog monteras på nu till helgen är det tänkt
Lars
Postat: fre feb 16, 2007 18:06
av Hånta
Ja då var fästena klara.Blir nog till att montera i kväll

.
[img][img]
http://i60.photobucket.com/albums/h25/l ... rfsten.jpg[/img][/img]
Lars
Postat: fre feb 16, 2007 18:09
av Målarn59

ser ju skitfina ut...grattis

Postat: fre feb 16, 2007 19:52
av ornet
Proffsigt
Postat: lör feb 17, 2007 2:12
av Hånta
Roligt att det finns några saker som man har lyckats fixa gratis till bilen och som lyckas bli bra/snygga,annars så brukar man bli ruinerad efter varje sak som man fixar till bilen.
Lars
Postat: lör feb 17, 2007 2:14
av Korven
Jeg ser ingen gummi på festene ... skal du skru fast din motor rett i ramma ?
Postat: lör feb 17, 2007 9:43
av Hånta
Korven
Ja det ska jag göra

.
Lars