Hej
Köpte mig en vette i slutet på feb, och när våren börjar krypa på vill man ju ut och åka, Men jag tänkte serva innan, är en -89
Är det något speciellt man behöver göra vid 12000 mil, Olja+filter är det något mer.
Hur mycket olja går det åt till motorn, Vad kör ni på för olja, har kikat runt lite vad ni kör på för olja, och det verkar variera, en del helsyntet, en del halvsyntet, Eller är det plånboken som styr när man byter olja??
mvh
henke
Service 12000 mil
Service 12000 mil
Köra på breen är karigt. C4 cab -89.
olja olja olja..
kör med samma du har i bruksbilen så blir det jättebra ==> 10-40 A2.. Möjligen om du gillar att köra tokhårt med bilen kan du överväga en A3 klassad olja.
kör med samma du har i bruksbilen så blir det jättebra ==> 10-40 A2.. Möjligen om du gillar att köra tokhårt med bilen kan du överväga en A3 klassad olja.
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa 
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707

Dålig lack och stolt

Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
styrservo
Man ska ju lossa en ledning o ch släppa ut skiten genom styrväxeln tydligen,finns väl även någon plugg på vissa styrväxlar.
Men sådant hatar jag.Jag offrar hellre lite olja genom att suga ur befintlige olja ur behållaren,fylla upp , "styra" antingen genom en kort provkörning,eller upphissad med fria hjul,suga ur,fylla i nytt provköra.
När sytemet verkar någorlunda rent ,alltså oljan är klar efter "provturen" ser man till att få lämplig nivå.
Största fördelen med det förfarandet är att man slipper få luft i systemet ,som både är skadligt och gör det svårare att bedöma vilkenmängd olja man ska ha.
Och vilken olja ska man ha
,he he.
Finns trådar om det..
men gm nämner ett partnummer som heter 1050017
Men sådant hatar jag.Jag offrar hellre lite olja genom att suga ur befintlige olja ur behållaren,fylla upp , "styra" antingen genom en kort provkörning,eller upphissad med fria hjul,suga ur,fylla i nytt provköra.
När sytemet verkar någorlunda rent ,alltså oljan är klar efter "provturen" ser man till att få lämplig nivå.
Största fördelen med det förfarandet är att man slipper få luft i systemet ,som både är skadligt och gör det svårare att bedöma vilkenmängd olja man ska ha.
Och vilken olja ska man ha

Finns trådar om det..
men gm nämner ett partnummer som heter 1050017
kylsystem
[quote="henkebus"]tackar, det blev 10/40 olja. någon som vet hur mycket ungefär det går i kylsystemt???[/quote
88an har 13,29 liter i sitt kylsystem
88an har 13,29 liter i sitt kylsystem