Sida 1 av 1
BROMSINTYG
Postat: tis mar 27, 2007 20:07
av BÄCKIS
Enl. Åke Ljungberg på Cadilac sverige så har reglerna ändrats för att få ett bromsintyg utskrivet.
Från den 1/1-07 så måste man begära ett intyg från cadilac europa som ligger i Holland.
Är det någon som har annan information så tas den emot tacksamt.
Jag har en -74:a och skall reg.bes den 3/5.
Vet ej hur lång tid det tar att få ett intyg från Holland.
PANIK-Hjälp mig.
Bäckis
Postat: ons mar 28, 2007 17:33
av Reodor Fälgen
Kolla om inte Lars Kaiser kan hjälpa dig.
Han hjälpte mig, fick Tyska intyg på 2 veckor.
Här är hans nummer 070-9998419 eller 0303-338395.
Jonas
Postat: tor mar 29, 2007 19:40
av Håkan1
Du kan ju kolla med
http://kent.hortlund.se/.
//Håkan
Postat: tis apr 10, 2007 21:07
av BÄCKIS
Om man tar broms intyget från Lars Keister krävs det då att man åker till en aktoriserad verkstad för en koll?
Bäckis
Postat: ons apr 11, 2007 15:49
av Reodor Fälgen
Det behövdes inte för mig!
Jonas
Postat: ons apr 11, 2007 23:35
av TC
Bäckis,
jag har importerat in min -74 för eget bruk och därmed behövs varken bromsintyg eller ens h4 insatser och en massa annat, allt enl 2 olika SBP tekniker ,
kolla dit regbevis vad det står där,
ska in i slutet på månaden med min
får se hur det går
Postat: fre apr 13, 2007 9:52
av BÄCKIS
Jag har idag pratat med två besiktningstekniker och båda säger att man måste ha både bromsintyg och bullerintyg fo.m -72.
Ljudnivån får ej överstiga 84 db och ett intyg utfärdas av SFRO och kostar två lappar.
Tråkigt men sant.
Bäckis
Postat: fre apr 13, 2007 11:35
av TC
Ok,jag beklagar verkligen,, tragiskt gammal svensk byråkrati !
visst, det var var jag hörde först men sen dom fick veta att jag har in min som för eget bruk (står i pappret ) då försvinner alla dessa krav enl 2 olika SBP tekniker,
är det inte märkligt så säg,
skulle mitt fordon vara bättre för att jag andvänder den själv ,
usch , jag verkligen hatar sån här byråkrati,
hur var det då ,,
då hade du inte fått in den för eget bruk i ditt papper mao ?
nåja önskar dig verkligen lycka till med allt onödigt krångel
Tommy
Postat: fre apr 13, 2007 11:39
av BÄCKIS
Solen i mörkret.
Har pratat med Lars Kaiser och han fixar både broms- och buller intyg från Tyskland.
Då kanske man kan njuta lite av ölen i helgen.
Bäckis
Postat: fre apr 13, 2007 11:43
av TC
Toppen !!
Postat: fre apr 13, 2007 11:46
av TC
föresten finns det ingen på Corvette klubben som kan ta tag i såna här detaljer för kommande hobby bils importörer ?
verkar ju vara ett problem som bäst borde kunna styras till av en klubb som denna !?
Postat: fre apr 13, 2007 11:50
av BÄCKIS
Håller med föregående.
SBP verkar ej ha samma böcker att slå i.
En mall för nyinporterade kanske.
Bäckis
Postat: fre apr 13, 2007 20:27
av vette-72
..som sagt,behövs varken bullerintyg eller bromsintyg!
Detta så länge du importerar för eget bruk!!!
Besiktigade in min -75:a cab för nån vecka sen,raka spåret!
Enda kommentaren var som sagt att besiktningskillen tyckte
mina sidepipes lät mulligt..
