Sida 1 av 1
regbesikning
Postat: lör mar 31, 2007 17:14
av dittodatt
Hej jag har regbes min 69 i karlstad i onsdags det var inga problem.
Jag åkte till bes,killen frågade vad som jag behövde göra.
1 stannsa in chassi nr
2 eu reflexer biltemas som jag klistrade mellan bakljusena.
3 intyg på motorefekt det jorde dom på gymnasiet fordonslinjen.
4 visa regbeviset från tidigare ägare certificate.

5 vita blinkers fram.
6 hastighetsmätaren km i stället för mph.
Postat: lör mar 31, 2007 22:27
av COOLMACHINE
Godtog bilprovningen intyg från gymnasiet på motorefekten? Mycket märkligt

Postat: sön apr 01, 2007 8:03
av STINGRAY454
COOLMACHINE skrev:Godtog bilprovningen intyg från gymnasiet på motorefekten? Mycket märkligt

Ja det lät märkligt...

Postat: sön apr 01, 2007 9:28
av dittodatt
Läraren har en egen verkstad bredvid så han var känd för besgubben kanske var det därför.
Postat: sön apr 01, 2007 15:34
av STINGRAY454
dittodatt skrev:Läraren har en egen verkstad bredvid så han var känd för besgubben kanske var det därför.
Jaha, Tyckte väl att det lät lite skumt

-Och det var det åxå...

Postat: sön apr 01, 2007 21:43
av Målarn59
dittodatt skrev:Läraren har en egen verkstad bredvid så han var känd för besgubben kanske var det därför.
Låter som en lönsam grej...ungdommar som gör jobbet på dagarna o lärarn tar betalt på kvällen

Postat: mån apr 02, 2007 7:40
av Stingray73
Hej !
Roligt med ytterligare en C3:a i Solstan !
Postat: mån apr 02, 2007 13:26
av joasol
Någon som med säkerhet vet vad för intyg man behöver för att regga in en 69:a och en 73:a? Har fått olika svar varje gång jag frågat... Inte lätt att veta vad man behöver skaka fram för papper.
Postat: mån apr 02, 2007 16:55
av dittodatt
Hej!
bromsintyg heter det man ställer bilen på vallsar på bakhjulen som bromsar effekten kopplad till en dator.
då får man ut Nm Kw och hp.
Gött väder nu ska jag ut och cabbaner en trur i solen får det bli bilen är klar för i år.
Mvh Peter
Postat: mån apr 02, 2007 16:57
av Peter
För att få absoluta besked om saker o ting så ska man nog ringa till SBP och prata med deras Tekniska avdelning.
Postat: tis apr 03, 2007 7:14
av joasol
jo, det har gjorts 4-5 ggr. Problemet är bara att jag får olika svar varje gång... Igår fick jag tag på en kille som verkade vet vad han pratade om, kan iaf hoppas. Inga intyg krävdes, bara en vägning.
Postat: tis apr 03, 2007 7:52
av BÄCKIS
Tjenixen.
Jag ringde till besiktningen med.
Där sa dom att bromsintyg krävs f.o.m -74
Bäckis
Postat: tis apr 03, 2007 8:39
av joasol
stämmer krav på bromsintyg är från -74, jag klarar mig utan på min 73:a
Postat: tis apr 03, 2007 10:38
av mange3
Vet inte riktigt hur SBP jobbar men jag har fått den uppfattningen att vissa reglerna för äldre bilar är så luddiga att ingen riktigt vet vad som gäller. När jag gick in till besiktningskillen i Karlstad satt han och läste om olika tidigare ärenden eftersom reglerna var svårtolkade. Är nog enklast att prata med den personen som skall besikta bilen innan besiktningen så vet man hur han tolkar reglerna.
Postat: tis apr 03, 2007 16:29
av Målarn59
Ja det e nog som att köpa en lott...allt verkar va upp till den som besiktigar...hur allt tolkas...e ju skit nervis för mina orginal sidpipes ser ju att folk besiktigat o kör med dom men sen hör man att nää

det kommer dom inte godkänna...men det ska jag göra om den går rakt igenom köpa en lott o skänka
VINSTEN till forumet ...för en grillfest hemma hos Frisk

Postat: tis apr 03, 2007 17:30
av frisk
Hoppas den går igenom och att du sedan vinner... Då ska vi ha en riktig brakfest!!! Ta med penslar till alla bara så jag får hjälp med att måla om huset

Regbesiktning
Postat: ons apr 04, 2007 7:40
av paros
Varifrån kommer bilen?
Det är skillnad på om den kommer från EU eller utanför EU.
Det enda papper som krävs för regbesiktning med en 82:a från EU (i mitt fall Tyskland) var tyska regbeviset samt papper med vikt från godkänt företag. Sen är det skillnad på hur gammal bilen är beroende på övriga intyg som jag har förstått det.