Sida 1 av 1
svänghjul
Postat: tis apr 17, 2007 19:22
av corvettetobbe
Help,.,.undrar om någon har koll på om det går att kombinera lättat alu svänghjul med alla kopplingskit?
Postat: ons apr 18, 2007 7:26
av Jake
Vilken årsmodell?
Men generellt JA.. även om det har sina nackdelar att lätta för mycket
Postat: ons apr 18, 2007 18:15
av corvettetobbe
92:a e de.,.,nackdelar?du menar gearchatting?
Postat: ons apr 18, 2007 21:44
av GTA
Jag köpte mitt alu hjul & kopplingen hos
www.etapp.se
Postat: fre apr 20, 2007 16:02
av corvettetobbe
dom har slutat ta in från spec.,.,är du nöjd med kopplingen/hjulet annars?
blev de steg 1,2,3?
Postat: fre apr 20, 2007 19:15
av Jakobsson
Varför inte orginal dual mass ,högt pris möjligtvis ?
Mvh
Pelle
-90 cab
Postat: lör apr 21, 2007 9:09
av Jake
Jakobsson skrev:Varför inte orginal dual mass ,högt pris möjligtvis ?
Mvh
Pelle
-90 cab
GTA fick ju ett fint pris på DM för några år sedan.. med tryckplatta och lamell blidde det över 40 lök.
Många kör ju med antingen fidanza eller specsvänghjul på sina LT1or.. frågan är bara hur mycket sämre balansen blir..
Postat: lör apr 21, 2007 10:14
av Jakobsson
LUK dualmass 660$ på ebay
Valeo 259$
Totalt 919$
med frakt och tull,moms och allt annat byråkratiskt elände typ postavgift
så borde kostnaden bli 10000:-
Det sjuka med det hela är att LUK är tyskt och Valeo är franskt.
Varför måste man då köpa från Ebay i USA ?
Om man byter dualmass så skall man tydligen flytta balanseringen(vikt) från den gamla till den nya.
Mvh
Pelle
-90 cab
Postat: sön apr 22, 2007 23:01
av GTA
1a kopplingen funkade inte bra. men fick en ny för halva priset har jag för mig & den kör jag på även idag. funkar kanon. är lite tråkigt att backa, då studsar det bara.
jag har 2+