Äntligen så har man fått tanka några extra gånger.
Angående den "nya" modellen så håller jag med att det nog inte skulle vara så dumt med en ansiktslyftning.
Men jag måte nog säga att jag inte tycker att det var snyggt så som den ser ut på bilderna.
Påminner enligt min smak alldeles för mycket om plasttrimmade japaner.
Den som visas på bilderna är troligen en C6 Z06 med "buckla" på huven. Skulle tro att det blir en del förändringar till 2009 så det är väl bara att börja samla PET flaskor nu om man skall ha råd att byta upp sig!
/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Tja, som gammal fattigpensionär får man väl smälta PET-flaskorna och gjuta upp en egen ny kaross....
Och nu får ju de andra sportbilsfabrikanterna något att fundera över hur man skall kunna matcha detta.
Och vad skall inte koldioxidhatarna tycka...
Men jag tror väl också att när den går i produktion har karossen ansiktslyfts med breddning, spoilerpaket och annat godis.
Om inte, kanske folk tycker att en alldeles vanlig liten Z-06 kan vara tillräckligt häftig....
Sandberg skrev:Han som tagit dom bilderna letar nog nytt jobb nu
vete sjutton om det!!.
tror snarare att det här rör sig om marknadsföring.
Bilen ser ju ut som en vanlig Z06 med klump på motorn och ett scoop som täcker klumpen.
den där klumpen kan ju inte direkt påstås avslöja någon ny teknik,och med scopp såg det ju bara ut som ett smaklöst hemma bygge.
Med galon kläder ser det ju lite mer proffsigt ut.
men vad är det för järnskrot på passagerarsidan ? säkerhetsbälte för växelspaken?
Sandberg skrev:Han som tagit dom bilderna letar nog nytt jobb nu
vete sjutton om det!!.
tror snarare att det här rör sig om marknadsföring.
Bilen ser ju ut som en vanlig Z06 med klump på motorn och ett scoop som täcker klumpen.
den där klumpen kan ju inte direkt påstås avslöja någon ny teknik,och med scopp såg det ju bara ut som ett smaklöst hemma bygge.
Med galon kläder ser det ju lite mer proffsigt ut.
men vad är det för järnskrot på passagerarsidan ? säkerhetsbälte för växelspaken?
Det här är ju bara en testbil för att testa motor och schassi, den färdiga bilen kommer säkert att se anorlunda ut.
Fästet kanske är till för att montera testutrustning på.
Thumbs Up!
Pedal Down!
"No one shall leave this earth, without ever owning a Corvette"
men nu börjar det likna något,den där bilen såg ju ut somnågot som kan komma i produktiion.
Men jag tror faktiskt att man vill att det pratas om bilen,så var det ju när ZR1 kom.
Men ZR1 levde ju inte riktigt upp till ryktena.
Prestandan.
Man lovade att den skulle ha 400 hästar men den hade 385 när den kom.
Först efter uppgraderingar fick den 405 hästar.
Dussutom lovade man en toppfart på kring 300 km/h och det hölle den inte heller.
Men chevrolet är ju på det viset.
Camaro Z28 påstod man hade 370 häst där kring 70.
Vid en test fann man a att mopars 340S ,351 cleveland 4v och LT1,an hade ungefär samma effekt ,kring 330 hästar. Mopar sade 275 ,ford 330,fast egentligen så sa väl Ford i Usa 306 så trovärdigheten hos Chevrolet är inte på topp.
Vet att Bror danielsson från Umeå pratade mycket om "chevahästar",och det ligger något i det.
Nej inte personligen.
men hade kompisar i burträsk som höll på med Pontiac (Tomas Uddberg,california shipping) och han hade Bror Danielsson som guru ,som byggde motorer åt honom till en Pontiac Lemans.
Så då var man ju och såg på Brors pontiac Trans Am med motivlack,ganska radikal på den tiden .Bror danielsson emigrerade väl också till USA.