Sida 1 av 1
Vilken koppling ska jag välja ?
Postat: sön maj 06, 2007 22:25
av Zeke
M20 låda och finsplinsad axel .
Orignal motor var 350 och nu är det big block .
Vill ha en koppling som inte är tungtrampad men samtidigt vill man kunna göra en "burnis " ibland .
Vad säger ni experter ? Vad rekomenderas ?
Tacksam på tips .
Postat: sön maj 06, 2007 22:42
av Peter
Är den inte alltför irriterad och arg BB så funkar en Centerforce till det mesta.

Postat: mån maj 07, 2007 13:04
av Jake
Hays S/S tycker jag är snäll
SPEC Gör bra grejjer, samt att de är de enda som garanterar sin kopplingar till ett visst moment. (obs en steg 3 och över är inte snälla)
Centerforce tål tyvärr inte särkilt mycket vrid.
Postat: mån maj 07, 2007 22:11
av Erik
Jag har en av Centerforce Dual Friction. Jag gillar den, det är en halvsinterkoppling, dvs lite performance och biter snabbare och kortare än den jag hade innan. Jag gillar känslan i den, det är bara att släppa den rätt upp och ner, inget smygande. Bra om man vill få lite fart i avstampet...
http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku
Tänk på att kolla upp antalet splines på axeln, 10 eller 26 och sen är det bara att välja diameter. Jag TROR att både 10, 11 och 12 tum passar. Större diameter, starkare koppling då...
Koppling
Postat: sön maj 20, 2007 20:30
av cab
Hej, jag har monterat en Centerforce Dualfriction koppling i min -68 med vässad 331" smallblock på ca 390-400 hk, och det fungerar inte bra.
om jag varvar upp den och släpper upp kopplingen hastigt så orkar den inte hållamot utan slirar, och det här vet jag fler som har problem med, så jag rekomenderar absolut en annan typ av koppling.
Centerforce Dualfriction är absolut överreklamerad, och klara inte det som lovas.