Bästa packningarna till headers

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1984-1996
Användarens profilbild
c41988
Nykomling
Nykomling

Bästa packningarna till headers

Inlägg av c41988 »

Jag har Hedman headers på min 88 och den högra sidan har börjat läcka vid toppen. Vilken är den bästa grenrörspackningen? Fler tips angående läckande headers(läckers :wink: )?
bogo
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av bogo »

Det är inte lätt att få det tätt-jag vet :( Jag har kört med några "no-name" packningar från den lokala speedshoppen. Det var en variant som man blöter lätt och därefter monterar. Fungerat sådär; blir hård och spricker efter några månader. En bekant har kört med kopparpackningar och det har tydligen fungerat bra så det har jag också skaffat men inte monterat ännu. Det har även varit svårt att få bultarna att sitta kvar (inte tappa moment). De vanliga bulten jag haft hittills har man fått efterdra med några veckors mellanrum (och alla som har en C4 vet hur lätt det är att komma åt dessa...). Jag har nu köpt två varianter av låsmuttrar från Summit; Stage 8 som är en variant med en bricka som låser bultskallen och en som heter Breslin där man drar in en liten insexskruv som expanderar gängan. Det lutar åt att jag kommer börja testa med Breslinskruven som tar mindre plats än den andra varianten.
Sen bygger ju allting på att headersflänsen är rak och slät givetvis.
1990 C4, 381 cui, Vortech V2, Victor E-EFI, Autronic SMC, McLeod Street Twin och 6-speed mm mm -inte så mycket "matching numbers" & ofta något som har gått sönder :)
Jakobsson
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Jakobsson »

Jag har beställt Felpro 1406 till mina TPIS men vet inte om dom funkar bra.
På covetteforum rekommenderas Percy's deadsoft aluminum.
Mina headers ligger fortfarande i en kartong i garaget.

Pelle
-90 cab
Skriv svar