Vilka Stötdämpare ?

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1997-2004
Jari
Corvettefantast
Corvettefantast

Vilka Stötdämpare ?

Inlägg av Jari »

Hej,

Behöver nog byta stötdämpare på min C5-99, kikade på vette.se och såg att dom hade bilstein dämpare samt GM´s 2006 z06 dämpare, någon som har en åsikt vilka man borde välja ?

// Jari
vette.se
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Re: Vilka Stötdämpare ?

Inlägg av vette.se »

Jari skrev:Hej,

Behöver nog byta stötdämpare på min C5-99, kikade på vette.se och såg att dom hade bilstein dämpare samt GM´s 2006 z06 dämpare, någon som har en åsikt vilka man borde välja ?

// Jari
Den bästa dämparen om du ska behålla bladfjädrarna är -04 Z06 dämparen, med denna dämpare kan du också sänka bilen upp till 25mm utan problem.
C6 Z06 dämparen är lika bra men du bör undvika den om du ska sänka bilen eftersom den är längre än C5 dämparna.
Bilstein är lite mjukare än -04 Z06 men möjliggör att sänka bilen mer än 25mm.

Jag rekommenderar att byta till hårdare krängningshämmare som matchar dessa dämpare för bästa väghållning, tex PFADT eller Hotchkis. Vi har monterat -04 Z06 dämpare samt Hotchkis på ett flertal bilar och du får en helt ny bil väghållningsmässigt, på senare tid har det blivit PFADT med ännu bättre resultat.
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Skriv svar