Lemans

Forum för frågor och synpunkter kring klubbens racingaktiviteter.

Moderator: ornet

COOLMACHINE
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Lemans

Inlägg av COOLMACHINE »

Här kan ni kolla in lemans. Corvette nr 63 ligger just nu på andra plats med 4 timmar kvar. Corvette nr 64 fick utgå i början av loppet på grund av att mellanaxeln havererade, tråkigt. :cry:

http://www.lemans.org/24heuresdumans/pa ... es_gb.html

8)
Thumbs Up!
Pedal Down!

"No one shall leave this earth, without ever owning a Corvette"
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Synd att inte hela bilen kom med där... :lol:

Bild
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

COOLMACHINE
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av COOLMACHINE »

Du måste berätta om resan Frisk, hur var det hos Fransoserna? Hur gick Z06an, växellådsproblemet? mm :roll:

8)
Thumbs Up!
Pedal Down!

"No one shall leave this earth, without ever owning a Corvette"
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Det ska komma en film som vi gjorde under resans gång. Sen måste jag säga att köra en C6 Z06:a på autobahn haha!!!FANTASTISKT!!! :D
Sen att få se Lemans för första gången va otroligt kul och häftigt! Ett måste för alla bilintresserade. Sen för alla corvette-älskare... Att få höra hur en C6R låter oj oj oj... sicket vrråååålll hehe otroligt det med!! :twisted: Så summan av resan va bland det bästa jag upplevt. Sen hände en massa andra otroligt knepiga grejer på vägen hehe. Vet inte hur många gånger vi körde fel haha men priset tar när vi e på väg hem och kört genom hamburg och ställer in gps:en på Putgarten (inte Puttgarden som det igentligen heter) Och hamnar i mörkret sena timmar i Satssiz!!! Det ligger ju nästan i polen :shock: Inget kul... vi körde bara en 35 mil fel haha. A ja... så kan det gå :wink:
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Lars J »

Måste väl varit kul att få köra en bil med väghållning samtidigt som den går att svänga med också.

Där ser du nackdelen att blint lita på en navigator. Lite sunt förnuft är inte fel att ha också..............

Måste ha varit jäkligt kul Frisken även om det är en del vatten på många bilder. Man kanske skulle hänga på till nästa år, för det såg ju inte ut som om ni campade precis!

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Jo navigator e bra om man använder den rätt :lol:
Växellådan höll bra men backen va svår att få i ibland och detta en gång när vi stog utanför hotellet och hade kört ut en bit i vägen men va tvugna att backa och arga fransoser köade upp bakom hehe då va Christian svettig och iretera. Men den ramla i till slut :)

En kul upplevelse va alla bilar man såg förutom dom som tävlingskörde. Dom flesta bilarna parkeras på gräs/åker/lervälling-marker. Ferarri och lambosar i all ära men att få se en nergäggad Ford GT med lerskvätt på va imponerande 8) + alla andra tänkbara mångmiljonsbilar. Tänka sig att man hajjar till när en fjuttig 2 miljonersferrari kör förbi här hemma. Vi körde förbi en Mayback på hemresan också.... inte varje dag man ser en sån :wink:

Nästa resa går nog ändå med flyg ner. Och boplats får bli i Le mans så man kan ta taxi eller gå till å från banan. Men då får man nog boka redan nu.
jonce
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av jonce »

Jag måste komma med lite inlägg för att puffa på intresset ang Le Mans, det är som Christian skriver en enorm känsla om man tycker om motorsport, att få se alla dessa exklusiva sportbilar på campingen jämte ett 2-manna tält och en grill med överblivna köttbitar på tidig morgon samtidigt som tävlingen pågår, dansklägret är mot slutet av kvällen/natten en bit därifrån håller engelsmännen igång o sjunger god save th. q.... samtidigt så kan man gå upp till Tertre Rouge kurvan o ta lite bilder i gryningen eller sätta sig på läktaren vid starten o höra det härliga v-8 ljudet när det ekar mellan läktarna kl 2-3 på natten, hittar man ingenstanns att bo så är det faktiskt inte så farligt o campa på banan jag menar lite kan man ju offra sig ni har väl gjort lumpen, det finns rinnande vatten även o det är lite primitivt. jag har över 500 bilder från själva tävlingen och med alla dessa 60-tals Ferraris, GT-40, Corvetter, Mustanger o MG, bla. det är en härlig syn , jag skall försöka sortera ut lite o se om det går att lägga ut några på forumet . För övrigt så anser jag att cluben kanske skulle engagera sig lite mera o försöka göra något för att kanske organisera en samlad resa med medlemmar, vi är ju i alla fall världens näst största Corvette club. men ingenstans såg jag club-flaggan vaja. mitt inlägg är inte på något vis ett försök att vara elak, jag vet att det är ideela krafter som jobbar med cluben, men vi kanske inte skall stirra oss allt för mycket på dessa middags träffar o en liten tips-runda lokalt. den möjligheten skall givetvis finnas kvar jag vet att många uppskattar det , men skall man värna om återväxten inom hobbyn så kanske man skall vara öppen för lite förändringar,det är ju trots allt en sportbil vi värnar om det skall åtminstone kanske finnas en möjlighet. nu kom jag ifrån ämnet. Hoppas inte Tommy raderar bort inlägget (Förresten jag såg dig inte bland övrig press-folk :wink: ) Mvh Jan :D :D :D :D
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Förresten jag såg dig inte bland övrig press-folk
Om det va mig du syftade på? Ville så gärna träffa lite likasinnade men av slumpen(?) så hamnade vi lite fel hela tiden... Stog bredvid Holländarna vid starten tex haha Sen när vi skulle te franska corvetteclubben, deras buss, så blev det att vi gick nån annan stans osv... Det fanns ju så otroligt mycket att titta på så såvärst social va man ju inte, dessutom trött av resan och lite sömn... a ja nu vet man bättre inför nästa resa dit! :wink:
jonce
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av jonce »

Nej jag menade allas våran Corvettefotograf som säljer Sum.. O. Wh.. :D :D
Skriv svar