Sida 1 av 1

Problem med kylfläkt.

Postat: tis jul 03, 2007 8:32
av Scania
Verkar som att den primära fläkten inte går , hur varm ska motorn bli innan den startar. En tidigare ägare har kopplat en manuell switch till sekundär fläkten så den kan man köra med . Kändes lite oroande när man står still och tempen börjar gå upp i runt 97 grader , då slog jag av motorn.
Vad är lämplig drifttemp och hur varm törs man låta den gå , vart går rödmarkeringen så man vet när man ska slå av.
Ska på power meet i helgen i västerås.

På min Camaro kunde man bygla 5:an och 6:ans stift i datauttaget för att få fram felkoderna och då startade även kylfläkten. Har inte tordas gjort det på corvetten. Nån som vet om det är samma procedur på corvette ????

Eller finns det ngt annat lätt sätt att se om fläkten har dött , då hinner jag beställa en ny och köra på lördag.

Postat: tis jul 03, 2007 8:44
av zphinx
Fläkten går inte igång förens över 100 grader. Så låt den stå o puttra på tomgång så ska du se att den kommer igång. Slår du på Ac´n så kommer båda 2 att hoppa igång direkt.

Postat: tis jul 03, 2007 15:56
av Scania
Oj så den ska bli så varm innan den går igång.

Öhm vad är maxtemp inann den kokar ?

Postat: tis jul 03, 2007 23:28
av barracuda
i stan när jag kör ligger min på 103-107, andra fläketn går igång vid 107.

du måste nog upp mot 109,110 innan den kokar (tempmätaren kanske visar nån grad fel också)

Postat: ons jul 04, 2007 13:26
av Scania
Ok va skönt då vet jag , trodde det var ngt fel . Min Camaro med tpi gick aldrig i närheten av dessa temperaturer.