Problem med kylfläkt.
Postat: tis jul 03, 2007 8:32
Verkar som att den primära fläkten inte går , hur varm ska motorn bli innan den startar. En tidigare ägare har kopplat en manuell switch till sekundär fläkten så den kan man köra med . Kändes lite oroande när man står still och tempen börjar gå upp i runt 97 grader , då slog jag av motorn.
Vad är lämplig drifttemp och hur varm törs man låta den gå , vart går rödmarkeringen så man vet när man ska slå av.
Ska på power meet i helgen i västerås.
På min Camaro kunde man bygla 5:an och 6:ans stift i datauttaget för att få fram felkoderna och då startade även kylfläkten. Har inte tordas gjort det på corvetten. Nån som vet om det är samma procedur på corvette ????
Eller finns det ngt annat lätt sätt att se om fläkten har dött , då hinner jag beställa en ny och köra på lördag.
Vad är lämplig drifttemp och hur varm törs man låta den gå , vart går rödmarkeringen så man vet när man ska slå av.
Ska på power meet i helgen i västerås.
På min Camaro kunde man bygla 5:an och 6:ans stift i datauttaget för att få fram felkoderna och då startade även kylfläkten. Har inte tordas gjort det på corvetten. Nån som vet om det är samma procedur på corvette ????
Eller finns det ngt annat lätt sätt att se om fläkten har dött , då hinner jag beställa en ny och köra på lördag.