Problem efter helrenovering 427:a -69
Postat: tis jul 03, 2007 22:32
Hej
Har fått kraftig rökutveckling efter uppstart, har nu efterdragit topparna och kört ett par mil.
Den som renoverat topparna, pressat ut gjutjärnarna och satt i bronsstyrningar, nya ventiler rekommenderade kylartätning för att de skulle hålla tätt, är detta rimligt??
Har satt i STP Kylartätning i expkärlet men det håller tätt bara vid tomgång. Varvar jag upp försvinner gårdsplanen i all grå rök.
Verkar det rimligt att måsta täta såhär??
Trots allt blandar den inte olja och kylarvatten på något sätt.
Vilken annan väg änn kring styrningarna kan jag få vatten i förbränningskammarn, kan jag kopplat fel och bygger tryck på nått sätt.
Kan jag ta fel så att det är olja som ryker har bytt kolvringar men ej borrat loppen de är 2/100 mm ovala, är nästan säker att det är vatten jag får i avgaserna det ryker som en ångmaskin!!
Tackar på förhand om det finns tips att få!
Mats/Vindeln
Har fått kraftig rökutveckling efter uppstart, har nu efterdragit topparna och kört ett par mil.
Den som renoverat topparna, pressat ut gjutjärnarna och satt i bronsstyrningar, nya ventiler rekommenderade kylartätning för att de skulle hålla tätt, är detta rimligt??
Har satt i STP Kylartätning i expkärlet men det håller tätt bara vid tomgång. Varvar jag upp försvinner gårdsplanen i all grå rök.
Verkar det rimligt att måsta täta såhär??
Trots allt blandar den inte olja och kylarvatten på något sätt.
Vilken annan väg änn kring styrningarna kan jag få vatten i förbränningskammarn, kan jag kopplat fel och bygger tryck på nått sätt.
Kan jag ta fel så att det är olja som ryker har bytt kolvringar men ej borrat loppen de är 2/100 mm ovala, är nästan säker att det är vatten jag får i avgaserna det ryker som en ångmaskin!!
Tackar på förhand om det finns tips att få!
Mats/Vindeln