Hej! Är det någon som vet om man kan sätta på orginal 9,5" fälgar på en -86 eller behöver jag någon typ av spacer´s ? vilka däck är lämpligast för 255 50 16 är på utgående. Det skiljer ju på offset std 8,5"=32 9,5" =38. vad är Z51? Mvh Jan
ska inte va några problem att sätta dit dom. Jag har en 85:a som det satt 9,5 tums på innan. original på min är 8,5.
Z-51 är ett "tillval" på vettarna som gjordes när bilen specades upp av första köparen.
största skillnaden är väl grövre krängnings-hämmare, bättre stötdämpare
och något annorlunda utväxling i styrväxeln. tror det skiljer ett kvarts rattvarv el nåt sånt. undrr om inte det var så att man oxå då fick dom ngt bredare 9,5 tums fälgarna.
Om du e osäker på om du har Z-51 på din kan du leta efter den koden på
"RPO"-lappen. Den ska normalt sitta i luckan mellan stolarna. Kan även sitta i ett av facken bakom stolarna.
ska inte va några problem att sätta dit dom. Jag har en 85:a som det satt 9,5 tums på innan. original på min är 8,5.
Z-51 är ett "tillval" på vettarna som gjordes när bilen specades upp av första köparen.
största skillnaden är väl grövre krängnings-hämmare, bättre stötdämpare
och något annorlunda utväxling i styrväxeln. tror det skiljer ett kvarts rattvarv el nåt sånt. undrr om inte det var så att man oxå då fick dom ngt bredare 9,5 tums fälgarna.
Om du e osäker på om du har Z-51 på din kan du leta efter den koden på
"RPO"-lappen. Den ska normalt sitta i luckan mellan stolarna. Kan även sitta i ett av facken bakom stolarna.
oops! det va ju väldigt vad det blev många svar nu då...
Du behöver inte spacers för detta ska jag kanske tillägga, förutsatt att du nu menar original 16x9,5
Z51 har alltid manuell låda.
Däremot menar du 17" som de nyare har så var det väl tvunget med spacer.
det där är lite lömskt eftersom 88,an hade 16" som bas ,och 17" med tillbehör Z51 eller Z52.
De flesta man ser i sverige har ju 17",och 89 blev det standard..
så ska man på med 88ans 16" på en äldre bil, borde det också behövas spacer om jag inte misstar mig.
Hej! Tackar för svaren anledningen till att jag frågar är att jag skall byta till org. 16" fälgar o det finns en omg. till salu men dom är 9,5" o sen kollade jag lite på www.joby.se alltså Jonas hemsida odär fanns en del uppg. om Corvette Wheels bla. något om spacer o Z51 opt. men ang däcken då???. Mvh Jan