Så var det dax att byta till C5!

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1997-2004
Masterworks
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 540
Blev medlem: sön jul 01, 2007 18:35
Ort: Stockholm
Kontakt:

Så var det dax att byta till C5!

Inlägg av Masterworks »

Har börjat den långa vägen till att byta upp mig från min
C4 cabbe till en C5 dito!

Årsmodeller jag kikar på är från 99 till 02, vad skiljer dom åt
och vilken är att föredra?

Nästa steg blir väll att skrämma motorn lite, gas eller kompressor,
eller kanske tillsammans?

Jag vill ju helst ha automat,
vad skulle det kosta att preppa den för låt oss säga 550+ hk?

//Patrik
Varför göra något idag som man kan göra imorgon?
Länk:
Garaget!
Film!
Burnis!
Drar iväg!
Användarens profilbild
Nutte2
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 136
Blev medlem: tis mar 28, 2006 17:46
Ort: Borlänge

dax för c5

Inlägg av Nutte2 »

Hej!
Inget större som skiljer modellerna.
Föredrar kompressor före gas, känns inte bra med brandfarliga grejer :)

I vilket fall så är automatlådan den svaga länken vid trimmning.
kör du på drive läget så rensar du lådan rätt snabbt. Man måste köra på 1-3 fast läge och växla vid race.

priser för nya grejer är ca 70000 kompressorkitt och ca 45000 för racepreppad låda.
Kompressor ger ca 550hk och du kör ifrån allt på gatan :twisted:
Kolla in på vette.se så kan du drömma och kolla priser.

Kör själv med enbart ett kompressorkitt och allt har hittills hållit.
Masterworks
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 540
Blev medlem: sön jul 01, 2007 18:35
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: dax för c5

Inlägg av Masterworks »

Nutte2 skrev:Hej!
Inget större som skiljer modellerna.
Föredrar kompressor före gas, känns inte bra med brandfarliga grejer :)

I vilket fall så är automatlådan den svaga länken vid trimmning.
kör du på drive läget så rensar du lådan rätt snabbt. Man måste köra på 1-3 fast läge och växla vid race.

priser för nya grejer är ca 70000 kompressorkitt och ca 45000 för racepreppad låda.
Kompressor ger ca 550hk och du kör ifrån allt på gatan :twisted:
Kolla in på vette.se så kan du drömma och kolla priser.

Kör själv med enbart ett kompressorkitt och allt har hittills hållit.
Så ett paketpris 100k borde lösa alla mina problem? hehehe...

Kör du preppad automat då?
Varför göra något idag som man kan göra imorgon?
Länk:
Garaget!
Film!
Burnis!
Drar iväg!
Masterworks
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 540
Blev medlem: sön jul 01, 2007 18:35
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Masterworks »

Är 10.000 mil mycket på en beggad C5 eller
ska man leta efter bilar som gått mindre?

Dom flesta står ju i USA så det är lite svårt att avgöra
skicket på dom med endast bilder!
Varför göra något idag som man kan göra imorgon?
Länk:
Garaget!
Film!
Burnis!
Drar iväg!
Användarens profilbild
Nutte2
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 136
Blev medlem: tis mar 28, 2006 17:46
Ort: Borlänge

dax för c5

Inlägg av Nutte2 »

Svårt att säga mil på en corvette det beror enbart på hur den skötts.
har själv en -99 som gått 2900mil när jag köpte den och det är inget fel på skicket :D
Har du otur så är bilen hårt körd och sliten. Men det är framför allt en glidarbil tycker jag så det blir ju en och annan mil på vissa bilar.
Viktigt att kolla upp bilen genom carfax så den inte är smälld och så.
Blir ju även slitage på däck, lack, säten, bromsar m.m ju längre bilen gått.
Sök historik på bil om det inte finns men det borde finnas på en corvette :D

Kör orginallåda med kompressorn än så länge.

Lycka till...
vette.se
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1329
Blev medlem: ons okt 29, 2003 9:59
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av vette.se »

Masterworks skrev:Är 10.000 mil mycket på en beggad C5 eller
ska man leta efter bilar som gått mindre?

Dom flesta står ju i USA så det är lite svårt att avgöra
skicket på dom med endast bilder!
Installerade nyligen ett A&A kit med 10psi laddtryck (ägarens önskemål), LG Race headers samt B&B bullet, det var en -03 med 17000mil :D Går så in åt he..... Denna bil hade dock manuell låda så vi hängde i en Cartek koppling samtidigt så inga problem med det. Som det stått tidigare så kör på 3'an om du ska gasa - låt bli 'D' om du vill ha kvar lådan längre än 100mil ..... Denna -03 var i väldigt bra skick trots 17000mil så hittar du en långmilare i bra skick så var inte rädd att slå till.

För 45000kr får du en komplett sprillans ny låda, race preppad från USA som tål allt du kan slänga på den.
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Masterworks
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 540
Blev medlem: sön jul 01, 2007 18:35
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Masterworks »

vette.se skrev:
Masterworks skrev: För 45000kr får du en komplett sprillans ny låda, race preppad från USA som tål allt du kan slänga på den.
Är det en automat då?
Varför göra något idag som man kan göra imorgon?
Länk:
Garaget!
Film!
Burnis!
Drar iväg!
vette.se
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1329
Blev medlem: ons okt 29, 2003 9:59
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av vette.se »

Masterworks skrev:
vette.se skrev: Är det en automat då?
jovisst
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Masterworks
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 540
Blev medlem: sön jul 01, 2007 18:35
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Masterworks »

vette.se skrev:
Masterworks skrev: jovisst
Får lov att hitta bil innan jag köper låda! hehehe...
Varför göra något idag som man kan göra imorgon?
Länk:
Garaget!
Film!
Burnis!
Drar iväg!
Skriv svar