Så var det dax att byta till C5!
-
- Corvetteälskare
- Inlägg: 540
- Blev medlem: sön jul 01, 2007 18:35
- Ort: Stockholm
- Kontakt:
Så var det dax att byta till C5!
Har börjat den långa vägen till att byta upp mig från min
C4 cabbe till en C5 dito!
Årsmodeller jag kikar på är från 99 till 02, vad skiljer dom åt
och vilken är att föredra?
Nästa steg blir väll att skrämma motorn lite, gas eller kompressor,
eller kanske tillsammans?
Jag vill ju helst ha automat,
vad skulle det kosta att preppa den för låt oss säga 550+ hk?
//Patrik
C4 cabbe till en C5 dito!
Årsmodeller jag kikar på är från 99 till 02, vad skiljer dom åt
och vilken är att föredra?
Nästa steg blir väll att skrämma motorn lite, gas eller kompressor,
eller kanske tillsammans?
Jag vill ju helst ha automat,
vad skulle det kosta att preppa den för låt oss säga 550+ hk?
//Patrik
dax för c5
Hej!
Inget större som skiljer modellerna.
Föredrar kompressor före gas, känns inte bra med brandfarliga grejer
I vilket fall så är automatlådan den svaga länken vid trimmning.
kör du på drive läget så rensar du lådan rätt snabbt. Man måste köra på 1-3 fast läge och växla vid race.
priser för nya grejer är ca 70000 kompressorkitt och ca 45000 för racepreppad låda.
Kompressor ger ca 550hk och du kör ifrån allt på gatan
Kolla in på vette.se så kan du drömma och kolla priser.
Kör själv med enbart ett kompressorkitt och allt har hittills hållit.
Inget större som skiljer modellerna.
Föredrar kompressor före gas, känns inte bra med brandfarliga grejer

I vilket fall så är automatlådan den svaga länken vid trimmning.
kör du på drive läget så rensar du lådan rätt snabbt. Man måste köra på 1-3 fast läge och växla vid race.
priser för nya grejer är ca 70000 kompressorkitt och ca 45000 för racepreppad låda.
Kompressor ger ca 550hk och du kör ifrån allt på gatan

Kolla in på vette.se så kan du drömma och kolla priser.
Kör själv med enbart ett kompressorkitt och allt har hittills hållit.
-
- Corvetteälskare
- Inlägg: 540
- Blev medlem: sön jul 01, 2007 18:35
- Ort: Stockholm
- Kontakt:
Re: dax för c5
Så ett paketpris 100k borde lösa alla mina problem? hehehe...Nutte2 skrev:Hej!
Inget större som skiljer modellerna.
Föredrar kompressor före gas, känns inte bra med brandfarliga grejer
I vilket fall så är automatlådan den svaga länken vid trimmning.
kör du på drive läget så rensar du lådan rätt snabbt. Man måste köra på 1-3 fast läge och växla vid race.
priser för nya grejer är ca 70000 kompressorkitt och ca 45000 för racepreppad låda.
Kompressor ger ca 550hk och du kör ifrån allt på gatan![]()
Kolla in på vette.se så kan du drömma och kolla priser.
Kör själv med enbart ett kompressorkitt och allt har hittills hållit.
Kör du preppad automat då?
-
- Corvetteälskare
- Inlägg: 540
- Blev medlem: sön jul 01, 2007 18:35
- Ort: Stockholm
- Kontakt:
dax för c5
Svårt att säga mil på en corvette det beror enbart på hur den skötts.
har själv en -99 som gått 2900mil när jag köpte den och det är inget fel på skicket
Har du otur så är bilen hårt körd och sliten. Men det är framför allt en glidarbil tycker jag så det blir ju en och annan mil på vissa bilar.
Viktigt att kolla upp bilen genom carfax så den inte är smälld och så.
Blir ju även slitage på däck, lack, säten, bromsar m.m ju längre bilen gått.
Sök historik på bil om det inte finns men det borde finnas på en corvette
Kör orginallåda med kompressorn än så länge.
Lycka till...
har själv en -99 som gått 2900mil när jag köpte den och det är inget fel på skicket

Har du otur så är bilen hårt körd och sliten. Men det är framför allt en glidarbil tycker jag så det blir ju en och annan mil på vissa bilar.
Viktigt att kolla upp bilen genom carfax så den inte är smälld och så.
Blir ju även slitage på däck, lack, säten, bromsar m.m ju längre bilen gått.
Sök historik på bil om det inte finns men det borde finnas på en corvette

Kör orginallåda med kompressorn än så länge.
Lycka till...
Installerade nyligen ett A&A kit med 10psi laddtryck (ägarens önskemål), LG Race headers samt B&B bullet, det var en -03 med 17000milMasterworks skrev:Är 10.000 mil mycket på en beggad C5 eller
ska man leta efter bilar som gått mindre?
Dom flesta står ju i USA så det är lite svårt att avgöra
skicket på dom med endast bilder!

För 45000kr får du en komplett sprillans ny låda, race preppad från USA som tål allt du kan slänga på den.
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
-
- Corvetteälskare
- Inlägg: 540
- Blev medlem: sön jul 01, 2007 18:35
- Ort: Stockholm
- Kontakt:
jovisstMasterworks skrev:vette.se skrev: Är det en automat då?
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
-
- Corvetteälskare
- Inlägg: 540
- Blev medlem: sön jul 01, 2007 18:35
- Ort: Stockholm
- Kontakt: