Sida 1 av 1
Hur mycket effekt har ni ?
Postat: lör aug 04, 2007 18:48
av Jakobsson
Jag har nästan orginal men vill gärna veta vad ni andra har och vad ni tycker.
Min bil var snabb då jag nyköpt den men nu börjar det kännas som om pedalen är i botten rätt ofta.
Pelle
-90 cab ZF6 ,Borla cat-back ,filat lite i plenumet,24lbs spridare,eget chip.
Postat: sön aug 05, 2007 12:52
av Stefan
354hk/ 483NM men vill ha de dubbla
Postat: mån aug 06, 2007 16:44
av Jake
MYCKET
iallafall när komppressorn är på plats, ska till mantorp och köra utan tänkte jag

Postat: mån aug 06, 2007 19:36
av Tolf
Har ca 450hk med kompressor.Har kört ca 60mil med det och redan fått habegär på ett par hundrahäst till.Vill hela tiden ha mer!
Postat: mån aug 06, 2007 22:46
av Jakobsson
Kör ni med standard komp. eller lågkompression då ni har kompressor ?
Det som är roligast att höra är när man inte använder standardprylar utan låter fantasin flödar och gör något helt tokigt.
Jag ska undvika att läsa inläggen på
www.savarturbo.se för där flödar fantasin ordentligt.
Pelle
-90 cab ZF6
Postat: tor aug 30, 2007 23:01
av joppojoppo
Stefan skrev:354hk/ 483NM men vill ha de dubbla
Vad skulle det kosta i runda slängar att få min L98 motor från -91 att få liknande effekt tror ni?? (alltså ca 350 hk/500NM)
Och vad behövs?
Postat: lör sep 01, 2007 20:20
av Jake
joppojoppo skrev:Stefan skrev:354hk/ 483NM men vill ha de dubbla
Vad skulle det kosta i runda slängar att få min L98 motor från -91 att få liknande effekt tror ni?? (alltså ca 350 hk/500NM)
Och vad behövs?
Jag har höjjt kompet i min
Att börja trimma slutar bara i misär och tom plånbok..
MEn väldigt ungefär
Billigast 150 hk gas... ca 10000 spänn
Riktig N/A motor = hedders avgass, cam, osv osv 50000-80000
kompressor 60000, + en ny automat eller ny koppling.
Postat: lör sep 01, 2007 23:31
av joppojoppo
Jake skrev:joppojoppo skrev:
Vad skulle det kosta i runda slängar att få min L98 motor från -91 att få liknande effekt tror ni?? (alltså ca 350 hk/500NM)
Och vad behövs?
Jag har höjjt kompet i min
Att börja trimma slutar bara i misär och tom plånbok..
MEn väldigt ungefär
Billigast 150 hk gas... ca 10000 spänn
Riktig N/A motor = hedders avgass, cam, osv osv 50000-80000
kompressor 60000, + en ny automat eller ny koppling.
Hur långt håller automaten och orginal sprut (tpi)
Tom plånbok slutar väll allt som man tycker är roligt med har jag för mig
Har hittat en raceshop i skåne som säljer "färdiga" motorer för 40-60000
(utan förgasare osv) det är nog det som jag skulle kunna tänka mig eftersom min mek kompetens inte är den bästa...
www.race-shop.com
Postat: lör sep 01, 2007 23:49
av joppojoppo
Där hittade jag motorn
Postat: sön sep 02, 2007 18:09
av Jake
DEt beror på vilken karaktär du vill ha, men en automat dödar du snabbt när du kommer upp lite i effekt. särskilt om du bygger en vridstarkare maskin.
Och vill du ha mungiporna högt och kör automat så bör du stasa på nåt som ger brutalmycket vrid alltid.. att stoka till 383 är en bra början, sedan toppar och camaxel.. TPIn är egentligen inte särkilt lämplig för mycket häst. men ger en erkännt bra bottenvird..
sök lite på 383 recept på googel men de kommer att vara ungefär såhär
alulock med ca 195 insugskanaler
cam 220-230 dur
hedders
behåller du org TPIn så kan du få en motor som lämnar ca 400 pållar vid 4000-4500 varv men lämnar 500 Nm från 1500-2000 varv till 4000.
Postat: sön sep 02, 2007 21:01
av alberto.becker
Jake skrev:DEt beror på vilken karaktär du vill ha, men en automat dödar du snabbt när du kommer upp lite i effekt. särskilt om du bygger en vridstarkare maskin.
Och vill du ha mungiporna högt och kör automat så bör du stasa på nåt som ger brutalmycket vrid alltid.. att stoka till 383 är en bra början, sedan toppar och camaxel.. TPIn är egentligen inte särkilt lämplig för mycket häst. men ger en erkännt bra bottenvird..
sök lite på 383 recept på googel men de kommer att vara ungefär såhär
alulock med ca 195 insugskanaler
cam 220-230 dur
hedders
behåller du org TPIn så kan du få en motor som lämnar ca 400 pållar vid 4000-4500 varv men lämnar 500 Nm från 1500-2000 varv till 4000.
Vad snål du är med Hk utdelningen

. Pengar, ja det kan jag lova att det kostar, å mycket oxså. Typ 100.000kr å uppåt för motor och uppgraderad auto+converter.
Men va fan,det är det värt

.
// A.B

Postat: sön sep 02, 2007 21:06
av joppojoppo
Jake skrev:joppojoppo skrev:
Vad skulle det kosta i runda slängar att få min L98 motor från -91 att få liknande effekt tror ni?? (alltså ca 350 hk/500NM)
Och vad behövs?
Jag har höjjt kompet i min
Att börja trimma slutar bara i misär och tom plånbok..
MEn väldigt ungefär
Billigast 150 hk gas... ca 10000 spänn
Riktig N/A motor = hedders avgass, cam, osv osv 50000-80000
kompressor 60000, + en ny automat eller ny koppling.
Om man kör på gas gör man ju det korta stunder bara ju, hur är det för min låda (th700) är det ras eller håller det??
Postat: ons sep 05, 2007 19:39
av Jake
Den rasar garanterat med orginalgrejjerna om du kör lite för entusiestiskt.

... Trimmar du så kommer raset bara tidigare.
Postat: fre sep 07, 2007 8:23
av joppojoppo
Jake skrev:Den rasar garanterat med orginalgrejjerna om du kör lite för entusiestiskt.

... Trimmar du så kommer raset bara tidigare.
