Reg skyltar "USA skyltar"
- Nordlander
- Nykomling
Reg skyltar "USA skyltar"
Jag undrar om det är någon som vet om det är några större problem att byta sina MC reg. skyltar mot vägverkets sk. "USA skyltar"?
Röd C4 Coupe -92 man.
"Förr Amerikansk MC, nu Amerikansk sportbil."
"Förr Amerikansk MC, nu Amerikansk sportbil."
Byta skylt
men varför?
Vetten har dispens på små skyltar så beställer du nya borde du få de små USA anpassade,men antagligen måste man beställa muntligt.
Men mc plåtarna är både mindre och fränare,dom byter jag aldrig bort.
Gissa om fartkameror läser av mcskyltar lika lätt som de större?
Vetten har dispens på små skyltar så beställer du nya borde du få de små USA anpassade,men antagligen måste man beställa muntligt.
Men mc plåtarna är både mindre och fränare,dom byter jag aldrig bort.
Gissa om fartkameror läser av mcskyltar lika lätt som de större?

- Nordlander
- Nykomling
principer
I dagens samhälle går mer och mer ut på att övervaka oss med teknik.
Det man kan göra för att motarbeta den utvecklingen lagligt,det anser jag är varje tänkande medborgares plikt att göra.
Oavsett om man tänker köra för fort eller inte.
(ps jag hade en privatpolisbil efter mig i fjol,och dom gjorde sökning på mig,fick bromsa in så dom skulle kunna läsa regnummer..
Bra med polisradio i bland..
)
Det man kan göra för att motarbeta den utvecklingen lagligt,det anser jag är varje tänkande medborgares plikt att göra.
Oavsett om man tänker köra för fort eller inte.
(ps jag hade en privatpolisbil efter mig i fjol,och dom gjorde sökning på mig,fick bromsa in så dom skulle kunna läsa regnummer..

Bra med polisradio i bland..

-
- Nykomling
skillnad
Vad är skillnaden på skyltarna?
(trodde det va samma sak eller menar ni dom lustiga färgade skyltarna som man kan få/köpa till äldre bilar?)
(trodde det va samma sak eller menar ni dom lustiga färgade skyltarna som man kan få/köpa till äldre bilar?)
It smells like fish but tastes like chicken
Ägare av en "hybrid" corvette cab med -91 motor och låda
Re: skillnad
Från början fanns inga små bilskyltar,och då det var problem att rymma svenska stora plåtar i usabilarna nummerplåtsfästen,så fick man från början dipens på Mc plåtar som är i princip fyrkantiga.joppojoppo skrev:Vad är skillnaden på skyltarna?
Sedan kom ju de som är vanligast idag något mindre avlånga plåtar i ungefär usa plåtarnas längd,som dispensbilarana fick.
Men bilar intagna kring 90 har ofta mc plåtar.(som min)
-
- Nykomling
Re: skillnad
Ok fattar nuIngo skrev:Från början fanns inga små bilskyltar,och då det var problem att rymma svenska stora plåtar i usabilarna nummerplåtsfästen,så fick man från början dipens på Mc plåtar som är i princip fyrkantiga.joppojoppo skrev:Vad är skillnaden på skyltarna?
Sedan kom ju de som är vanligast idag något mindre avlånga plåtar i ungefär usa plåtarnas längd,som dispensbilarana fick.
Men bilar intagna kring 90 har ofta mc plåtar.(som min)

It smells like fish but tastes like chicken