Sida 1 av 1
Luftrenare
Postat: tor aug 09, 2007 13:52
av Håkan1
Jag tänkte montera blåeloxerad luftrenare och ev. likadana ventilkåpor, men jag hittar inget på nätet.
Kan någon ge ett tips om var det finns

Postat: tor aug 09, 2007 15:09
av Peter
Det e väll Moroso som tillverkar liknande och kolla ´på
www.jegs.com alt
www.sumitracing.com
Annars borde Farkioskarna här i Sverige ha på hyllan. Kolla med Peråkers,Lövens,Hansen osv.
Postat: tor aug 09, 2007 20:52
av Håkan1
Okej, tack för tipsen
Håkan
Postat: fre aug 10, 2007 0:20
av ornet
Köpte mina grejer på Summit. Känndes verkligen som julafton när man fick öppna ett paket med såna färggranna saker
Brukar inte detta nu då glitterperioden gick över efter ett år

samt att ventilkåporna var lite tunna och det var lite problem med tätningen mot toppen. använde dyra gummipackningar med ingjuten plåt.
Tror dock att den blåa färgen blir jäkligt snyggt.
Rekommenderar CSR termostathus. Dyrt men så extremt bra. Går att ställa som man vill. Finns ju i blått också

Vackraste delen på hela bilen tror jag
http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku
Postat: sön aug 12, 2007 15:16
av Håkan1
Mycket snyggt, menar du dock att ventilkåporna är dåliga på att täta mot toppen? I så fall är det ju inte skoj att köpa sådant.
Vad fick du ge för luftrenare o ventilkåpor?
Håkan
Postat: tor aug 16, 2007 11:38
av ornet
det är något år sedan så jag kommer inte ihåg. tror det hamnade runt 12-14kr/$ med allt inräknat.
Problemet med kåporna är att de är i plåt och tunna och jag hade problem med oljeläckage överhuvudtaget överallt på "racemotorn" var ordentligt med tryck i den.
Jag skruvade till så mycket att både kåporna och tryckfördelarna böjdes.
Fungerar till normal användning men för hårdare körning är det nog gjutna kåpor som gäller.
Postat: fre aug 17, 2007 19:10
av Håkan1
Ja, man kan kanske lämna in ventilkåporna och få dom eloxerade, bör väl kunna gå att ordna.
Håkan
Postat: lör aug 18, 2007 2:00
av kuggen
tror inte du (håkan) kommer få samma problem, ett problem som jag hade nyligen med pressade kåpor är att flänsarna/styrning för packningen gick emot insugskanalerna på "insuget" de så likadana ut som de på bilden ovan. fram med plåtsax även om det tog emot o justera. men slapp oljemolnet som kom över vindrutan vid provkörning utan huv.