C6 Z06 smälld på väg hem från mantorp?
C6 Z06 smälld på väg hem från mantorp?
När jag körde hem vetten från linköping igår kväll. ca 20.30 passerade jag en bärgare men en GUL/hoptejpad med silvertejp C6 Z06a utanför trosa.. Skyltarna var förståndigt nog bortskruvade.
Nån som våt nåt mer?
Nån som våt nåt mer?
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa 
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707

Dålig lack och stolt

Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Försäkringsbolaget ?
På bilderna ser det ut att blir DYRT. Skulle tro att många är intresserade av att höra hur försäkringsbolaget agerar

C5-2000
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
-
- Corvetteexpert
Såg bilen idag på bärgarflak södergående på E4'an vid Västberga.
På väg till verkstad kanske?
På väg till verkstad kanske?
Även en silverfisk kan glimma till!
http://www.corvetten.com
http://www.sjolund.homelinux.net/index. ... &g2_page=4COOLMACHINE skrev:Vilka bilder? förklara!![]()
Ja, alltså, i min värld är det inte självklart att försäkringsbolagen jublar o betalar rep á 100000 när man haft lite skoj på banan. Så jag är iaf intresserad av detta fall ! (om vi nu delges någon info framöver..)
C5-2000
Men nu när man betalar banavgifter etc för att köra på ex. Mantorp med prova på License, ingår inte försäkring utöver vanliga försäkringen? Det har jag fått för mig, men jag har säkert fått det om bakfoten?
mvh
Mickew
mvh
Mickew
Även en silverfisk kan glimma till!
Bilen lär INTE vara försäkrad genom den avgiften och för övrigt vore det intressant att får lite mer info om omfattningen av det personliga skyddet. Just nu vet man .... NOLLMickeW skrev:Men nu när man betalar banavgifter etc för att köra på ex. Mantorp med prova på License, ingår inte försäkring utöver vanliga försäkringen? Det har jag fått för mig, men jag har säkert fått det om bakfoten?
mvh
Mickew

C5-2000
Det kan skilja mellan olika försäkringsbolag vad som går in under den vanliga bilförsäkringen. De flesta bolag tar inte skada under tävling. Dock tar en del skada under körträning etc alltså utan tidtagning m,m. Kolla med ditt eget bolag vad som gäller innan du ger dig ut på banan!
Har du personlig försäkring typ livförsäkring etc så står det i de villkor jag läst att den inte gäller under biltävling, fallskärmshopp m,m. Har du licens så har du en grundförsäkring via bilsportförbundet. Du kan teckna tilläggsförsäkring för både dig själv och om du skadar något på banan, räcke etc. Jag vet några som fått slanta upp 20-30.000:- för sönderkört räcke!
Det är alltid tråkigt när det händer incidenter och det är på clubnivå där inget stort stall betalar när det går åt pepparn.
Det är bara att konstatera att har du ingen tilläggsförsäkring på bil eller dig själv så är skyddet på en låg nivå vid tävling. På min licens står det: in case of accident, please contact for home transportation -SOS International. Så hem kommer man ju!
Gå gärna in på motorklubben.se, där finns lite att läsa och de ordnar även försäkring som täcker förare, funktionär samt tredje man, om man ställer till det för sig på deras arrangemang.
Ett gott råd är att alltid kontrollera vad som gäller för respektive arrangemang så du vet vad du ger dig in i!
Rätt försäkrad=minskad risk för problem!
/Lars/
Har du personlig försäkring typ livförsäkring etc så står det i de villkor jag läst att den inte gäller under biltävling, fallskärmshopp m,m. Har du licens så har du en grundförsäkring via bilsportförbundet. Du kan teckna tilläggsförsäkring för både dig själv och om du skadar något på banan, räcke etc. Jag vet några som fått slanta upp 20-30.000:- för sönderkört räcke!
Det är alltid tråkigt när det händer incidenter och det är på clubnivå där inget stort stall betalar när det går åt pepparn.
Det är bara att konstatera att har du ingen tilläggsförsäkring på bil eller dig själv så är skyddet på en låg nivå vid tävling. På min licens står det: in case of accident, please contact for home transportation -SOS International. Så hem kommer man ju!
Gå gärna in på motorklubben.se, där finns lite att läsa och de ordnar även försäkring som täcker förare, funktionär samt tredje man, om man ställer till det för sig på deras arrangemang.
Ett gott råd är att alltid kontrollera vad som gäller för respektive arrangemang så du vet vad du ger dig in i!
Rätt försäkrad=minskad risk för problem!
/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Verkligen tråkigt när sådant här händer då man är på banan för att både lära och ha kul.
Det sjuka är att det verkligen inte finns någon försäkring som med säkerhet täcker skador på din egen bil om olyckan är framme. Salus Ansvar sägs vara mest generösa då det gäller olyckor under klubbträffar och liknande där ingen tidtagning har förekommit. Annars är det upp till försäkringsbolagens goda vilja. Tro mig. Jag har läst de flesta bolagens försäkringsvillkor och de är försedda med undantag som gör det möjligt för försäkringsbolagen att vägra ersättning vid nu aktuella skadefall.
SBF's licens/försäkring täcker skador på tredje man och tredje mans egendom. Inte skador på den egna bilen.
Det här synsättet - att man inte kan försäkra - torde inte underlätta att få bort den illegala street racingen. Smäller jag under ett sådant race så har olyckan skett på allmän väg och vips är min bil täckt av försäkring. Tävlar jag under säkra former på en bana så kör jag dock i princip oförsäkrat. Klokt?
Det sjuka är att det verkligen inte finns någon försäkring som med säkerhet täcker skador på din egen bil om olyckan är framme. Salus Ansvar sägs vara mest generösa då det gäller olyckor under klubbträffar och liknande där ingen tidtagning har förekommit. Annars är det upp till försäkringsbolagens goda vilja. Tro mig. Jag har läst de flesta bolagens försäkringsvillkor och de är försedda med undantag som gör det möjligt för försäkringsbolagen att vägra ersättning vid nu aktuella skadefall.
SBF's licens/försäkring täcker skador på tredje man och tredje mans egendom. Inte skador på den egna bilen.
Det här synsättet - att man inte kan försäkra - torde inte underlätta att få bort den illegala street racingen. Smäller jag under ett sådant race så har olyckan skett på allmän väg och vips är min bil täckt av försäkring. Tävlar jag under säkra former på en bana så kör jag dock i princip oförsäkrat. Klokt?
Gul Corvette C6 Z06
Dags för en stämmning i HD?? Så vi blir bättre försäkradeChristian skrev:Verkligen tråkigt när sådant här händer då man är på banan för att både lära och ha kul.