Var på clubmästerskapet på Mantorp Park i helgen och fick blodad tand.
Åker i en 99:a utan trim men funderar på att ändra på detta!
Nya bromsskivor och belägg är beställda så nu funderar jag på trimning.
Funderar på att köpa följande trimpaket från Vette Småland : SLP ZL7-paket, headers, racekatalysatorer, H-pipe, slutavgas, luftfilter, luftmängdmätare, programvara, rockerarms, ger ca. 427 hk, pris: 43500:-
Någon som köpt detta paket och vill tycka till eller tipsa om annat trim?[/b]
Trimning
har sett ett turbo paket för 80 000:- som ger 600 hk
men det e ju som alltid en fråga om hur mycke $ man är beredd att host upp.

men det e ju som alltid en fråga om hur mycke $ man är beredd att host upp.
C5:a, 01:a, 6 vxl tripple black = såld
Kolla på Bettan här!
Kolla på Bettan här!
Re: Trimning
Om du vill ha bra fart på bilen, med anpassad mappning för din bil så kontakta .....PerM skrev:Var på clubmästerskapet på Mantorp Park i helgen och fick blodad tand.
Åker i en 99:a utan trim men funderar på att ändra på detta!
Nya bromsskivor och belägg är beställda så nu funderar jag på trimning.
Funderar på att köpa följande trimpaket från Vette Småland : SLP ZL7-paket, headers, racekatalysatorer, H-pipe, slutavgas, luftfilter, luftmängdmätare, programvara, rockerarms, ger ca. 427 hk, pris: 43500:-
Någon som köpt detta paket och vill tycka till eller tipsa om annat trim?[/b]

ZL7 paketet innehåller:
Blackwing™ Induction System (21110)
C5 Smooth Bellows (23066)
Loud Mouth™ Exhaust System (31049)
85mm High-Flow MAF Sensor (23060)
MAF-Sensor Bellows Kit (23061)
DiabloSport II Programmer with SLP Custom Tuning (27002T)
1.85-Ratio Rocker Arms (50185)
Tuned-Length Long-Tube Headers (30060)
Header-Installation Kit (30062)
High-Flow Catalytic Converters (30063)
H-Pipe/Balance-Tube Assembly (30065)
H-Downpipe (30067)
ZL7 Fender Badges (pair)
Tyvärr är många av delarna onödiga gadgets som inte tillför något mer än kostnad, 82hk med enkla skruva på grejor, tyvärr är det bara typisk amerikansk reklam

Om jag får säga det så är det inte mer effekt du behöver utan bättre bromsar (som du redan börjat med) men det ger ingen förbättring om du inte ordnar kylningen av bromsarna - det gäller både bak och fram. Sen måste du ordna väghållningen med tex -04 Z06 dämpare och Hotchkis krängningshämmare som ger dig en helt ny bil väghållningsmässigt, vill du ta steget fullt ut är det PFADT coilvers och krängningshämmare som är det bästa alternativet (du skrotar då bladfjädrarna) med något av dessa alternativ kommer du få betydligt bättre varvtider än vad +50hk ger dig.
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
vart hittar man det paket på din hem sidavette.se skrev:Om du vill ha bra fart på bilen, med anpassad mappning för din bil så kontakta .....PerM skrev:Var på clubmästerskapet på Mantorp Park i helgen och fick blodad tand.
Åker i en 99:a utan trim men funderar på att ändra på detta!
Nya bromsskivor och belägg är beställda så nu funderar jag på trimning.
Funderar på att köpa följande trimpaket från Vette Småland : SLP ZL7-paket, headers, racekatalysatorer, H-pipe, slutavgas, luftfilter, luftmängdmätare, programvara, rockerarms, ger ca. 427 hk, pris: 43500:-
Någon som köpt detta paket och vill tycka till eller tipsa om annat trim?[/b]
ZL7 paketet innehåller:
Blackwing™ Induction System (21110)
C5 Smooth Bellows (23066)
Loud Mouth™ Exhaust System (31049)
85mm High-Flow MAF Sensor (23060)
MAF-Sensor Bellows Kit (23061)
DiabloSport II Programmer with SLP Custom Tuning (27002T)
1.85-Ratio Rocker Arms (50185)
Tuned-Length Long-Tube Headers (30060)
Header-Installation Kit (30062)
High-Flow Catalytic Converters (30063)
H-Pipe/Balance-Tube Assembly (30065)
H-Downpipe (30067)
ZL7 Fender Badges (pair)
Tyvärr är många av delarna onödiga gadgets som inte tillför något mer än kostnad, 82hk med enkla skruva på grejor, tyvärr är det bara typisk amerikansk reklamDu får ut max 40-50hk extra med alla de vanliga skruva på prylarna som de marknadsför enligt ovan men då krävs en anpassad mappning av din bil - inte ett standardprogram. Vill du ha ut mer är det kompressor/turbo och/eller topp/kam som behövs.
Om jag får säga det så är det inte mer effekt du behöver utan bättre bromsar (som du redan börjat med) men det ger ingen förbättring om du inte ordnar kylningen av bromsarna - det gäller både bak och fram. Sen måste du ordna väghållningen med tex -04 Z06 dämpare och Hotchkis krängningshämmare som ger dig en helt ny bil väghållningsmässigt, vill du ta steget fullt ut är det PFADT coilvers och krängningshämmare som är det bästa alternativet (du skrotar då bladfjädrarna) med något av dessa alternativ kommer du få betydligt bättre varvtider än vad +50hk ger dig.
du har PMbagge skrev:vart hittar man det paket på din hem sida
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se