Antispinn

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1997-2004
PerM
Nykomling
Nykomling

Antispinn

Inlägg av PerM »

Har en C5 -99 med möjlighet att koppla bort antispinn. Dock saknas mellanläget man kan få om man håller knappen nedtryckt ca 10 sekunder enligt mina kompisar som har en -01:a resp -99:a. Detta läge tillåter lite tuffare körning vad jag förstått?

Någon som vet om man kan uppdatera så man kan ligga på lite hårdare i kurvorna utan att motrn slutar dra, elller måste jag koppla ur antispinn helt :?:
Grönbladh
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av Grönbladh »

Antispinn är standard på alla C5, men sen finns det även ett tillval som heter Active Handling (antisladd). Den inställning du söker styrs av Active Handling och utan detta finns bara Antispinn Av/På att välja.

Nu när ämnet är på tal kan jag ju passa på att fråga något jag undrat över ett tag: Går det att plocka ur en elektronikbox (bara ett chip, eller något annat) ur tex en krockad C5, flytta över den till min bil och efter en omprogrammering av datorn ha fungerande Active Handling även på min bil? Eller är det alldeles för mycket både elektronik och mekanik som ska flyttas för att göra det till en rimlig "uppgradering"?
Förr: 1994 Coupé "Admiral Blue"
Nu: '00 Coupé Dark Bowling Green
Användarens profilbild
Max M
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Max M »

Grönbladh...näeee...du måste byta EBCM och några kabelhärvor också.

// Max
PerM
Nykomling
Nykomling

Inlägg av PerM »

Jag har även Active Handling (antisladd) på bilen(-99:a). Åtminstonde är det så enligt säljarens uppgifter. Kan det vara så att det inte finns på bilen och att det är det som är problemet? Hur kollar jag detta?
Användarens profilbild
Max M
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Max M »

PerM...På knappen på mittkonsollen står Active Handling, RPO JL4 på listan i handskfacket.
Annars Traction Control
// Max
Skriv svar