Sida 1 av 1
Går NOG inte som den ska...
Postat: tor aug 30, 2007 19:46
av joppojoppo
Hej!
Johan heter jag och är NY både som Corvette ägare och här på forumet
Nu till min fråga: Jag har en Corvette cab med en L98 motor och en automat låda (4 stegs) och den går inte så bra som jag trodde att den skulle göra (jag har haft en camaro -75 innan en LT den gick mkt bättre än vetten och det var inget särskilt gjort med den bara raka rör och ljuddämpare) vetten växlar ordentlig och låter ok men det e ingen skjuts i den!
Det sitter 17" hjul på den och det är en -91
Vad kan vara fel??
MVH//Johan
Postat: tor aug 30, 2007 22:12
av nikke
lyser check engine soon lampan ???
om den gör det kolla felkoder... om du inte vet hur man gör, sök på forumet.
Postat: tor aug 30, 2007 22:14
av joppojoppo
nikke skrev:lyser check engine soon lampan ???
om den gör det kolla felkoder... om du inte vet hur man gör, sök på forumet.
Den lyser när man startar eller om man bara har tändningen på men inte när man kör
Postat: tor aug 30, 2007 22:36
av MickeW
Kolla felkoder ändå det kan ju finnas ändå, förra ägarn kanske har mörkat nåt, en varningslampa eller så..?
Postat: tor aug 30, 2007 22:50
av joppojoppo
MickeW skrev:Kolla felkoder ändå det kan ju finnas ändå, förra ägarn kanske har mörkat nåt, en varningslampa eller så..?
Jag har sökt och hittat lite om felkoder men fattar fortfarande inte hur jag gör för att kolla...
Vilka "stift" är det man ska koppla ihop?
Är det check engine lampan som ska blinka ex antal ggr för att man ska veta vilka koder det är??
Postat: tor aug 30, 2007 22:56
av Masterworks
Brygga dessa stift:
gäller iallafall på en 95a!
Postat: tor aug 30, 2007 23:15
av joppojoppo
Masterworks skrev:Brygga dessa stift:
gäller iallafall på en 95a!
Ska prova imorron

Postat: fre aug 31, 2007 0:00
av MickeW
joppojoppo skrev:Masterworks skrev:Brygga dessa stift:
gäller iallafall på en 95a!
Ska prova imorron

Är osäker på vilka stift det gäller en -91, men jag tror snarare det är stift A+G du ska bygla (stift8+stift9 på Masterworks bild!) , alltså övre högra stiftet ---> till nedre vänstra.
Tändninga av, bygla, tändning på, men starta ej!
Personer med -91 or borde hoppa in och förtydliga innan du gör något.
mvh
MickeW
Postat: fre aug 31, 2007 0:16
av joppojoppo
MickeW skrev:joppojoppo skrev:
Ska prova imorron

Är osäker på vilka stift det gäller en -91, men jag tror snarare det är stift A+G du ska bygla (stift8+stift9 på Masterworks bild!) , alltså övre högra stiftet ---> till nedre vänstra.
Tändninga av, bygla, tändning på, men starta ej!
Personer med -91 or borde hoppa in och förtydliga innan du gör något.
mvh
MickeW
OK då väntar jag lite då...
Postat: fre aug 31, 2007 6:37
av gta324
skulle oxå satsa på 8-9 på den bilden. Men tänds din lampa och sen släcks så funkar den. Men kolla ändå, kan ju vara bra att kunna...
Kolla tändningen så den står på 6grader utan ESC inkopplad, har haft en vette hemma som va trött och den va inställd på 0deg och då hade den varit på en verkstad som rek inom corvette klubben

kan ju säga den gick betydligt bättre sen....
Org L98 tappar orken vid 4500- 4800 rpm sen blir den trött........
/N.
Ne j nej
Postat: fre aug 31, 2007 8:52
av Ingo
joppojoppo skrev:MickeW skrev:
Är osäker på vilka stift det gäller en -91, men jag tror snarare det är stift A+G du ska bygla (stift8+stift9 på Masterworks bild!) , alltså övre högra stiftet ---> till nedre vänstra.
Tändninga av, bygla, tändning på, men starta ej!
Personer med -91 or borde hoppa in och förtydliga innan du gör något.
mvh
MickeW
Nej terminalen på de tidigare bilarna är något annorlunda.
Det finns bara ett stift i nedre raden exempelvis(längst till vänster.
Det är stiften längst till höger i övre raden som ska kortslutas.
Det längst till höger är ground(jord)
näst längst till höger är "diagnostic test terminal"
Stiftet längst till vänster nedre raden går till bränslepumpen
Postat: fre aug 31, 2007 10:05
av joppojoppo
gta324 skrev:skulle oxå satsa på 8-9 på den bilden. Men tänds din lampa och sen släcks så funkar den. Men kolla ändå, kan ju vara bra att kunna...
Kolla tändningen så den står på 6grader utan ESC inkopplad, har haft en vette hemma som va trött och den va inställd på 0deg och då hade den varit på en verkstad som rek inom corvette klubben

kan ju säga den gick betydligt bättre sen....
Org L98 tappar orken vid 4500- 4800 rpm sen blir den trött........
/N.
Skulle tro att det är något med tändningen faktiskt, ska kolla det idag när jag kollarfelkoderna
Kan man ta sönder något om man kopplar fel i dosan??
Eller är det bara att prova vilka stift det kan vara??
Ingo
Postat: fre aug 31, 2007 10:07
av joppojoppo
Vilka stift ska man koppla ihop? Dom längst till höger i övre raden?
Re: Ingo
Postat: fre aug 31, 2007 11:03
av Micky
joppojoppo skrev:Vilka stift ska man koppla ihop? Dom längst till höger i övre raden?
A och B ska du bygla.
Kolla länken.
/Micke
http://www.vetteforum.org/attachment.ph ... 1080765965
Re: Ingo
Postat: fre aug 31, 2007 15:27
av joppojoppo