ebay bil köp med Vehicle Purchase Protection

Här kan vi ta upp frågor som handlar om att köpa bil på nätet och att importera från utlandet.
n_brio1
Corvettefantast
Corvettefantast

ebay bil köp med Vehicle Purchase Protection

Inlägg av n_brio1 »

någon som vet hur detta fungerar??
det står lite om det här, men ser ni något kryp hål ifall man blir blåst??
http://pages.motors.ebay.com/services/p ... ction.html

är sugen på att skaffa en ny bil men vet inte om ja vågar..
antetran
Nykomling
Nykomling

Inlägg av antetran »

Hej,

Några sådana skydd funkar inte för oss utanför USA så glöm det fullständigt. (Läs det finstilta på EBAY).

Punkt 4 på Egilibility Requirements

You, the seller, the vehicle, and the financial institutions on which payment was drawn, and to which payment was made, must have been located in one of the fifty United States or Canada on the listing's end date.

Lika osäkert som att sätta in pengar på en helt främmande persons bankkonto= du är helt osäkrad.

Har själv åkt på en nit på bilköp över ebay, killen vägrade skicka bilen och även returnera pengarna (Slutade också nås över telefon och email).

Hade dock kollat upp honom så han verkligen fanns på ang adress etc så jag fick vackert ta advokat som slutade ca 7 månader efter med att killen fick betala allt inkl mina advokatkostnader :D .

Men snacka om risker !!!, han kunde varit black/bankrutt etc etc och inget av det kunde ens advokat svara på före rättegång. Du är även som utlänning skyldig betala dina egna advokatkostnader även om du vinner fallet i fråga så det är mycket med det rättsliga systemet i USA som ställer till det för oss. Och genom sverige får du det fetaste finger i r..va du kan tänka dig när du skall polisanmäla. Ingen hjälp alls du kan inte ens anmäla brottet i fråga och inte ens i USA för den delen.
505cui-71"cab , 565cui-69"-cab , 59"-cab orginal
Eskil
Rookie
Rookie

Inlägg av Eskil »

Jag kan hjälpa Dig att genomföra en affär samt även transportera bilen tryggt och säkert till Sverige.

Mvh,
Eskil
eskil.p@telia.com
0708-76 38 11
Skriv svar