När jag plockade av min diff samt drivaxel la jag märke till i min "ASSEMBLY INSTRUCTION MANUAL" inköpt från CC att det var av yttersta vikt att man följer färgkodningen vid ihopsättning.
Det vill säga: På ovansidan av drivaxeln vid svetsringen innan knutkorset finns det på ena sidan en färgpunkt som i sin tur skall matchas mot en färgpunkt som sitter på ena sidan av yoke´n.
Färgen på drivaxeln var blå och färgen vid yoke´n gul och detta kunde jag konstatera/konfirmera genom att skrapa bort lite smuts.
Nu till problemet, när jag fick tillbaka grejerna från lackeraren så hade han glömt var färgmarkeringarna satt...

Är det någon som vet varför det är så viktigt? (Obalans annars?).
Är ju 50/50 att jag gör rätt när jag sätter ditt den igen men om det är någon som vet om det finns något annat sätt att "se" att man sätter ditt det rätt så är jag väldigt tacksam för svar!