Otroligt

Här delar du med dig av ditt Projekt till andra. Tänk på att inte lägga in för stora bilder bara....
Användarens profilbild
Målarn59
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 668
Blev medlem: mån feb 06, 2006 19:06
Ort: Bålsta
Kontakt:

Otroligt

Inlägg av Målarn59 »

Jahaja då va det dags...Har ju lämmnat in mina toppar till en som skulle fixa till dom lite.. :twisted: Och sen bulta i hop den och bänka den.Och han nämner att ventilerna såg konstigt lila ut.Och efter som den här motorn strulat hela tiden. Så lastas motorn in och körs över för nu får det va slut på strul.
DOM :evil:
Loppena inte så super vackra/honing :evil:
Kolvringar sylvassa slut :evil:nya
Veven smårepig :evil: poleras
Lagrena smårepiga :evil: nya
camen ett par nockar på g :evil: ny+lyftare
Byter även oljepump på en gång
Men va fan den blir väl värd sin vikt i guld :roll:
_________________________
Målarn....
Målarbilen


http://s61.photobucket.com/albums/h64/m ... corvetten/
vett74
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1595
Blev medlem: sön nov 16, 2003 19:28
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av vett74 »

inge skojigt :( va inte den nyrenoverad?
Användarens profilbild
Målarn59
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 668
Blev medlem: mån feb 06, 2006 19:06
Ort: Bålsta
Kontakt:

Inlägg av Målarn59 »

Jo enligt utsago...men man ska visst inte lita på ngn :twisted:
_________________________
Målarn....
Målarbilen


http://s61.photobucket.com/albums/h64/m ... corvetten/
Användarens profilbild
Mr SIXPACK
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 474
Blev medlem: sön nov 02, 2003 18:48
Ort: C2/C3-Garaget i Brottby, Stockholm - Sverige
Kontakt:

Inlägg av Mr SIXPACK »

Tjenare Målarn.
Fy f.n vad trist. Men nu kommer du veta att allt blir 100%.
Håll oss uppdaterade under byggets gång!

Bästa Corvettehälsningar

Svempa
Corvette Coupe 69 (-82-87)
Corvette Coupe 69 (-96-99)
Corvette Coupe 68 327/300(-00-11)
Corvette Coupe 68 427/390(-11-13)
Corvette Coupe 70 454/390(-09-14)
Corvette Coupe 65 327/300(-10->)
Corvette Cab 69 (-14->)
http://www.c3-restorer.se
Peter
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1743
Blev medlem: mån okt 20, 2003 18:15
Ort: Södertälje
Kontakt:

Inlägg av Peter »

Kunde ju ha varit betydligt värre. Köp en rejäl rullkam istället för någon halvtrött hydralare 8)
Kasta inte bäver i trähus.
Användarens profilbild
Målarn59
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 668
Blev medlem: mån feb 06, 2006 19:06
Ort: Bålsta
Kontakt:

Inlägg av Målarn59 »

Tackar .....men nu till er som vet vad ni snackar om :wink:
Varför en rullcam eller en hydralcam en tycker si o en tycker så o målarn fattar nada :roll:
Vad jag söker e typ 0-6500
Funderar på den

http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku
_________________________
Målarn....
Målarbilen


http://s61.photobucket.com/albums/h64/m ... corvetten/
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2708
Blev medlem: tis okt 21, 2003 16:53
Ort: Särö
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Aj då målarn... Det e ju ibland fördel med Mexare hehe
Aldrig kul men du får trösta dig med att nu blir det ju gjort ordentligt!
Rullkam kan man ju enkelt säga e bäst när man varvar motorn över 6000-6500varv. Hydralkam hänger inte med vid högre varv har jag hört.
Användarens profilbild
gbak
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1722
Blev medlem: tor okt 14, 2004 13:12
Ort: Segeltorp
Kontakt:

Inlägg av gbak »

Är det 383 bottendelen du lämnat in som du nu fått problem med eller är det 350 som följde med bilen?
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Användarens profilbild
Målarn59
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 668
Blev medlem: mån feb 06, 2006 19:06
Ort: Bålsta
Kontakt:

Inlägg av Målarn59 »

383:an :evil:
_________________________
Målarn....
Målarbilen


http://s61.photobucket.com/albums/h64/m ... corvetten/
Användarens profilbild
Målarn59
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 668
Blev medlem: mån feb 06, 2006 19:06
Ort: Bålsta
Kontakt:

Inlägg av Målarn59 »

Fick ett tele samntal nu och fick veta lite mer :roll:
Om jag inte missat för mycket så har dom /det som satt ihop motorn struntat o sätta dit ngt som kallas oljeavskrapnings ring eller ngt sådant
pga att det va för trångt eller ngt kan ha missuppfattat men hur som så har det saknats tillräcklig smörjning ..så därför ser ringarna ut som dom gör..jag har kört kanske 2 mil...men dom e slitna som efter 40" mil :evil:
_________________________
Målarn....
Målarbilen


http://s61.photobucket.com/albums/h64/m ... corvetten/
Användarens profilbild
Chrippe
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 967
Blev medlem: sön dec 19, 2004 1:46
Ort: Bromma

Inlägg av Chrippe »

Är det den motorn Lusen skruvade ihop ??
Användarens profilbild
Jake
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1670
Blev medlem: lör sep 25, 2004 16:46
Ort: Södra 08

Inlägg av Jake »

Glömmer man oljeringarna kommer raset som ett brev på posten.. tycker att nån som är frisk nog att sätt ihop en motor borde fatta att det kommer att gå snett när det blir 8 rätt griva ringar över?
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa ;)
Dålig lack och stolt :D
Överladdad, E85

(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Användarens profilbild
Målarn59
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 668
Blev medlem: mån feb 06, 2006 19:06
Ort: Bålsta
Kontakt:

Inlägg av Målarn59 »

Crippe...nej nej nej inte Lusen som skruvade ihop den inte.Köpte den av
c3c4vette här på forumet så Lusen e helt oskyldig men däremot e det han som får rätta till felen nu .
Jake....precis min åsikt att blir det grejjer över e det ju ganska uppenbart att ngt e fel.....

Så ngn som har ngt bra förslag till cam till Målarns 383:a
Alla glada eller seriösa förslag motages tacksamnt....lite besluts vånda
Aftonbladet eller Expressen?.... :shock:
_________________________
Målarn....
Målarbilen


http://s61.photobucket.com/albums/h64/m ... corvetten/
Användarens profilbild
Målarn59
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 668
Blev medlem: mån feb 06, 2006 19:06
Ort: Bålsta
Kontakt:

Inlägg av Målarn59 »

_________________________
Målarn....
Målarbilen


http://s61.photobucket.com/albums/h64/m ... corvetten/
Användarens profilbild
gbak
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1722
Blev medlem: tor okt 14, 2004 13:12
Ort: Segeltorp
Kontakt:

Inlägg av gbak »

Tyvärr så måste du ha dyr-lyftare (retro fit) i din motor, eftersom du har ett äldre block. Det är väl ett äldre block du har????

Kamen borde funka då den stänger insugsventilen vid ca 59 grader vílket är max vad du skall ha med det kompet 10,5 som du har.


Det som skiljer äldre och nyare block är att i äldre block så krävs styrningar för lyftarna om man väljer en rullkam, och de monteras parvis.
Annars så roterar lyftaren runt i hålet, vilket ju funkar för de flesta lyftare utom just rull lyftare då.

Styrningar till lyftarna för nyare block ser ut så här:
Bild
Plattorna med ovala hål i är alltså styrningarna.
Äldre block går att bearbeta så att styrplattorna passar om man vill göra det men lyfthöjden är också ett problem. Vid stora lyft >0,550" så riskerar lyftaren att "ramla" ut ur styrningarna.


De här mek lyftarna har jag i mitt 1'st gen block:
Bild
De klarar lyft upp emot 0,600" och mer.
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Användarens profilbild
Målarn59
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 668
Blev medlem: mån feb 06, 2006 19:06
Ort: Bålsta
Kontakt:

Inlägg av Målarn59 »

Nu har jag fått reda på att det blir ett nytt block...det räckte inte med att hena / hona loppen va för stora skador i det 8:de .
Som tur i oturen så har mototbyggaren ett block liggandes så vi byter rakt av... :wink:
_________________________
Målarn....
Målarbilen


http://s61.photobucket.com/albums/h64/m ... corvetten/
Användarens profilbild
gbak
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1722
Blev medlem: tor okt 14, 2004 13:12
Ort: Segeltorp
Kontakt:

Inlägg av gbak »

Stopp!
Ha inte så brådis nu!

Du kan alltid "sleeva" loppet om det bara är en cylinder som är dålig.
Behöver inte alls bli dåligt!
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Användarens profilbild
Målarn59
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 668
Blev medlem: mån feb 06, 2006 19:06
Ort: Bålsta
Kontakt:

Inlägg av Målarn59 »

Jo det skulle ju va ett allternativ, men nu blir det ju byte rakt av utan pengar block mot block :lol:
_________________________
Målarn....
Målarbilen


http://s61.photobucket.com/albums/h64/m ... corvetten/
Peter
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1743
Blev medlem: mån okt 20, 2003 18:15
Ort: Södertälje
Kontakt:

Inlägg av Peter »

Ofta så kostar det mer att sleeva om en cylinder än att byta block. 350 block är ju inte direkt ovanliga.
Kasta inte bäver i trähus.
Användarens profilbild
Målarn59
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 668
Blev medlem: mån feb 06, 2006 19:06
Ort: Bålsta
Kontakt:

Inlägg av Målarn59 »

O nu va det ju sånt flyt att det va färdig borrat.... bara toppdecka och i med fryspluggarna :lol:
_________________________
Målarn....
Målarbilen


http://s61.photobucket.com/albums/h64/m ... corvetten/
Skriv svar