Hedin Bil AB och Chrysler Jeep. Bye - bye.
Postat: tis sep 25, 2007 11:03
Jeep Cherokee 2.8 CRD. Min nya åkte efter 500 mil in på verkstad i ett kvarts år. (15 veckor). Mjukvaruproblem i ABS enheten – trodde dom.
Jag fick ingen lånebil eller överhuvudtaget någon hjälp, utan var tvungen att hyra en extrabil för att klara familjen. Detta blev fruktansvärt dyrt, så efter ca 10 veckor med hyrbil och verkstaden som fortfarande ”reparerande” så var jag tvungen att köpa ytterligare en bil.
Verkstaden kunde då inte ens tala om vad det var för fel eller hur lång tid det ytterligare skulle ta att reparera den. Helt otroligt. Vi begärde återköp, men nekades.
Varken Jeep Customer Service eller A.Hedin Bil lyfte ett finger för att hjälpa oss i den svåra situationen vi hamnat i.
Detta låter som en påhittad skräckhistoria, men fullständig sanningsenlig. Den finns mycket bra dokumenterad. Finns även utförligt beskrivet i ARN 2006-6036 och ARN 2007-3877.
Nu är äntligen bilen efter 600mil såld. För ½ nypriset vi gav, samt massor av kostnader för hyrbilar etc, etc. Uppskattningsvis har vi förlorat 180.000:- på att handla av A.Hedin Bil i Mölndal.
Om ni funderar på att skaffa en likadan, så ta del av denna historia – kanske man skall tänka sig för om det är en bra ide att handla av ett företag som behandlar sina kunder på detta sätt och har en eftermarknadspolicy utan skrupler eller sans.
För vår del så är det bye-bye Chrysler – Jeep, låg kvalitet på produkterna som skapar problem för ägarna. Bye-bye A.Hedin Bil AB som är återförsäljare. Er Eftermarknadspolicy gör mig mörkrädd. Vi och hela vår omgivning kommer aldrig mera att ha med dessa företag att göra. Vi har helt enkelt inte råd.
Är någon intresserad av de riktigt smutsiga detaljerna i denna historia, så kontakta mig privat.
Jag fick ingen lånebil eller överhuvudtaget någon hjälp, utan var tvungen att hyra en extrabil för att klara familjen. Detta blev fruktansvärt dyrt, så efter ca 10 veckor med hyrbil och verkstaden som fortfarande ”reparerande” så var jag tvungen att köpa ytterligare en bil.
Verkstaden kunde då inte ens tala om vad det var för fel eller hur lång tid det ytterligare skulle ta att reparera den. Helt otroligt. Vi begärde återköp, men nekades.
Varken Jeep Customer Service eller A.Hedin Bil lyfte ett finger för att hjälpa oss i den svåra situationen vi hamnat i.
Detta låter som en påhittad skräckhistoria, men fullständig sanningsenlig. Den finns mycket bra dokumenterad. Finns även utförligt beskrivet i ARN 2006-6036 och ARN 2007-3877.
Nu är äntligen bilen efter 600mil såld. För ½ nypriset vi gav, samt massor av kostnader för hyrbilar etc, etc. Uppskattningsvis har vi förlorat 180.000:- på att handla av A.Hedin Bil i Mölndal.
Om ni funderar på att skaffa en likadan, så ta del av denna historia – kanske man skall tänka sig för om det är en bra ide att handla av ett företag som behandlar sina kunder på detta sätt och har en eftermarknadspolicy utan skrupler eller sans.
För vår del så är det bye-bye Chrysler – Jeep, låg kvalitet på produkterna som skapar problem för ägarna. Bye-bye A.Hedin Bil AB som är återförsäljare. Er Eftermarknadspolicy gör mig mörkrädd. Vi och hela vår omgivning kommer aldrig mera att ha med dessa företag att göra. Vi har helt enkelt inte råd.
Är någon intresserad av de riktigt smutsiga detaljerna i denna historia, så kontakta mig privat.