Sida 1 av 1
trim
Postat: lör okt 20, 2007 11:27
av kungricky
nu har jag beställt comp xtreme energy 269/276 kamkit , rullvippor, 2400 stall turbin, steg 1 chip, till min 90 corvette, hoppas att man får det å lira ihop riktigt bra. men är det någon annan som har nå fler tips så lyssnar jag mer än gärna, om jag ska ha andra kolvar eller pumpdrivning. ska ju även jämna portarna lite

någon som vet vad jag ska ha för kolvar i den?
ska ha kvar orginal 58cc topparna + oborrat.
vet ju inte alls vad det är för kolvar eller komp i den orginal.
kan detta vara nåt
Postat: sön okt 21, 2007 12:45
av kungricky
--------------------------------------------------------------------------------
verkar ju vara 9,5 i comp i min motor, så 10,0 borde ju fungera hyfsat till kammen.
hörde om nån siamesportning av pleumet och runnersen. är det nån som har nån erfarenhet av detta?
Postat: sön okt 21, 2007 13:46
av Jakobsson
90:an har 10,25:1 i komp.
Montera en tunnare packning så höjer du kompet ännu mer.
Byt ut hela insuget. =Dyrt!
Hur mycket man än slipar och bråkar med orginalet så gör det väldigt lite.
Kolla så att du har lite marginal vid ventilsätet när du har som högst lyft.
Pelle
-90 cab ZF6
portning
Postat: sön okt 21, 2007 14:10
av kungricky
mmm dyrt med nytt insug, å plånboken är redan barskrapad så jag ska nog testa lite siamesportning eller porta lite som flaskhals en bit in på runnersen, det borde ju bli = som lite kortare runners och att flödet får accelerera i lugn å ro, vill ju egentligen bara komma ifrån mina väldigt pinsamma 8 sekunders 0-100 tider... jaaa ni läste rätt 8 sekunder
Postat: sön okt 21, 2007 20:05
av gta324
Siamese portat insug kan leda till haveri............
Ett beg LT1 insug kanske passar herrn? kostar inte många kr beg.
www.lt1intake.com visar hur man gör.......
Ps scanna bilen efter du satt ihop den, orginal chip kommer inte tycka om den kammen....och ett steg 1 chip är nog inte det bästa, byter du sedan insug så blir det inte lättare........ du kommer behöva mappa den isf.
/N.
Postat: sön okt 21, 2007 22:14
av Scania
Köp ett stealthram istället.
funderar jag mysko eller
Postat: sön okt 21, 2007 22:44
av kungricky
är ju inte ute efter jätteeffekter , utan tänkte nöja mig med runt 330 hp å det tror jag nog tpi insuget ska klara av, speciellt när jag fick se vad orginalkammen har för durationer så är jag övertygad om att det ska gå. funderar på att göra helt nya egna runners för att få till kortare insugsrör. typ som nåt litet trattliknande ner till baseplattan, jag har ju hela vintern på mig å dessutom är dom ju enkla å byta ifall dom fungerar dåligt. är inte intresserad av några jätterunners eftersom jag inte orkar börja fila i topparna å baseplattan för mycke. pengarna har jag gjort mig av me så det blir inge nya insug. trimchipet skulle han göra efter kammen så jag hoppas på att den kommer att fungera efter den